OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du 2 års erfarenhet av att arbeta med bedrägerier? Vill du utveckla dina kunskaper och göra skillnad i kampen mot ekonomisk brottslighet? Då har vi den perfekta tjänsten för dig! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en bedrägerispecialist till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra-hantering och betallösningar. Du kommer att arbeta såväl självständigt som i ett team med engagerade och trevliga kollegor i en arbetsmiljö där du kan utvecklas. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som bedrägerispecialist kommer du att utföra bedrägeriutredningar samt hantera bedrägeriförfrågningar till och från andra banker och myndigheter. Du blir en nyckelperson i utvecklingen av våra bedrägeriprocesser och i kravställningen mot system för att förhindra bedrägerier på ett effektivare sätt. Tillsammans med övrig personal förväntas du ha ett brett perspektiv för att på bästa sätt hantera olika typer av bedrägerier.
Exempel på arbetsuppgifter:
Utveckla och genomföra bedrägeriförebyggande åtgärder för att förhindra framtida bedrägerier
Utveckla och genomföra bedrägeriförebyggande utbildningsinsatser för anställda
Samarbeta med interna och externa intressenter för att förhindra och bekämpa bedrägeri
Kontinuerligt förbättra och effektivisera arbetssättet inom bedrägeri
Delta vid riskanalyser och ta fram underlag/statistik inför den allmänna riskbedömningen
Delta i omvärldsbevakning och ta del av relevant information inom området
Agera stöd vid kundklagomål och hjälpa till med svikliga förfaranden
Hjälpa till med KPI-rapporteringen inom organisationen
Dina egenskaper
Vi söker nu dig som har hög integritet och pålitlighet, goda kommunikationsfärdigheter, tålamod och samarbetsfärdigheter. Du är engagerad och vill bidra till en utvecklande arbetsmiljö där du kan känna stolthet över din yrkeskompetens. Vidare söker vi dig som inte bara arbetat med kortbedrägerier utan har en bredare erfarenhet av olika typer av bedrägerier som påverkar företag. Du arbetar utifrån ett brett perspektiv för att på bästa sätt kunna hantera olika typer av bedrägerier. Viktigast av allt är däremot att du tar dig ann rollen med ett driv och vilja att utvecklas!
Kvalifikationer:
Minst 2 års erfarenhet av bedrägeriutredningar, inklusive att ha utvecklat rutiner och ställt krav på system för förbättrad hantering av bedrägerier
God samarbetsförmåga och en vilja att arbeta både självständigt och i team
Förmåga att analysera och identifiera förbättringsområden
En stark känsla för integritet och noggrannhet
En vilja att bidra till att bekämpa ekonomisk brottslighet
Omfattning och tillträde
Uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start: omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se . De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34722 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.