Begravningsrådgivare

Arbetsbeskrivning

Anderssons Begravningsbyrå grundades 1938 och är nu inne på sin 4:e ägare.
Vår strävan är att vara en fullserviceentreprenör och att kunna hjälpa våra kunder med allt som är relevant både innan och efter dödsfallet, som att fylla i Livsarkivet, planera begravningen få hjälp med det juridiska samt med gravsten.
Våren 2019 öppnades den nya juridikavdelningen som dagligen jobbar med både livsstids- (som samboavtal, gåvobrev, testamenten mm.) och dödsfallsjuridik samt förvaltningar av dödsbon.
Totalt är vi i dagsläget 9 st medarbetare på byrån varav 2,5 på juridiksidan.


Vi är medlemmar i SBF Sveriges Begravningsbyråers Förbund och följer därmed alla de riktlinjer och krav som är utställda för att följa god begravningssed, etik, moral och utbildningsnivå.

Vi behöver nu förstärka vår personalstyrka ytterligare och eftersom vi här på Anderssons strävar efter en jämställd arbetsplats ser vi gärna att vi får in manliga ansökningar. Men bäst lämpad kommer att prioriteras oavsett kön.

Rollen som Begravningsrådgivare/Administratör:
Din huvudsakliga uppgift kommer att vara kundmöten med planering av begravningar. Detta innefattar möten både fysiskt, via telefon och mejl. Daglig kontakt med kunder, församlingar, solister, cateringfirmor samt många andra samarbetspartners. Tjänsten kommer även att innefatta ett visst ansvar för företagets fakturering samt ”vanliga” kontorsuppgifter. Det är en ansvarsfull tjänst där man samtidigt får väldigt mycket tillbaka av både kunder och kollegor.

Det är en mångsidig bransch och det finns alltid något nytt att lära, få chans att utvecklas och få nya arbetsuppgifter. Du tar ett personligt ansvar för att hjälpa människor i en svår situation och behöver vara stresstålig och inge ett förtroendeingivande lugn.
I framtiden finns ev. möjlighet att också vara representant ute på begravningar, delta i hämtning och hantering av avlidna samt jour utöver ordinarie arbetstider.

Vi söker dig:
-Serviceinriktad och noggrann
-Klarar av att arbeta med en tydlig struktur med mycket rutiner
-Har kunden i fokus och är beredd att arbeta för att uppfylla kundernas önskemål
-Är handlingskraftig och ser till att saker blir gjorda
-Är flexibel och anpassningsbar då dagarna/planeringen snabbt kan ändras
-Gärna 10–15 års arbetslivserfarenhet
-Lokalkännedom om närområdet är ett plus men inget krav

Vi erbjuder:
-En familjär arbetsplats med härlig stämning och korta beslutsvägar
-Stort eget ansvar med varierande arbetsuppgifter
-Ett erfaret arbetsteam i brett åldersspann
-Friskvårdsbidrag
-Pensions- och sjukvårdsförsäkring
-Månadslön
-Centralt placerat kontor med gångavstånd till Centralstation för bra pendlingsmöjligheter

Upplägg och ansökan:
-Start: Höst/Vinter 2020 med löpande ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
-Omfattning: Heltid med 6 månaders provanställning.
-Placering: Kontoret ligger på Kristinehemsvägen 2, 281 39, Hässleholm
-B-körkort är ett krav.


Sista ansöknings dag: 2020-11-30
Skicka in ditt CV med ett personligt brev till daniel.hultner@anderssonsbegravningsbyra.se

Sammanfattning

Postadress

Kristinehemsvägen 2
Hässleholm, 28139

Liknande jobb