OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ensamkommande barn, socialförvaltningen
I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.
I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.
Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!
Dina arbetsuppgifter
Som behandlingsansvarig ansvarar du för att de placerade har en god omvårdnad och du stöttar och motiverar personalen i behandlingsarbetet. Du har en övergripande kontroll på dokumentationen och vägleder personalen i detta. Du ansvarar för kontakt med myndigheter kring placerade och håller struktur på behandlingskonferenser. Du ansvarar för genomförandeplaner. Du håller i enskilda, stödjande samtal med de placerade. Samtalen är av lösningsfokuserad art enligt miljöterapeutiskt och systemiskt tänkande.
Din kompetens
Du är utbildad socionom eller har annan utbildning som bedöms likvärdig. Vi vill att du har minst två års yrkeserfarenhet av socialt arbete och gärna erfarenhet av arbete med barn, ungdomar eller ensamkommande barn.
Du har utbildning och kunskaper i barns och ungdomars behov och utveckling. Du har god datorvana och erfarenhet att dokumentera där BBIC finns som utredningsmetod. Du har vana av att upprätta genomförandeplaner. Steg 1 är meriterande.
Verksamheten strävar efter att använda sig av evidensbaserade metoder och vi ser gärna att du är utbildad inom MI och har vetskap om lågaffektivt bemötande. Vi vill att du har förmåga att möta varje enskild individ utifrån dennes individuella behov och förutsättningar.
Vi söker dig som är nyfiken och engagerad, som har stor empatisk förmåga och som brinner för att jobba med människor. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och en god vilja att hjälpa de placerade. Du bör kunna vara prestigelös kring ditt arbete. Vi önskar att du är flexibel, kreativ, lyhörd samt att du kan sätta gränser. Ett personligt engagemang och god förmåga att prioritera olika arbetsuppgifter är viktigt i tjänsten.
Vi söker dig som vill ha ett lärorikt och spännande arbete med olika möjligheter till kompetensutveckling.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats med kontinuerlig handledning och möjlighet till kompetensutveckling. Gundelgruppen är placerad i en villa med havsutsikt. Villan/boendet har 6 boenderum, ett stort kök och tvättstuga samt stora, ljusa gemensamhetsutrymmen.
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.