Behandlingsassistent till nystartad boendeverksamhet

Behandlingsassistent till nystartad boendeverksamhet

Arbetsbeskrivning

Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. När vi söker nya medarbetare letar vi efter dig som delar vår vision, att alla människor har rätt till ett värdigt liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Vi har ca 120 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. I våra verksamheter finns också volontärer. Våra huvudmän är 30 kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Utöver medarbetare, volontärer och huvudmän har vi även flera starka företagssamarbeten. Tillsammans gör vi skillnad!


Vi startar upp en ny boendeverksamhet på Vasagatan April 2021.Vill du bli en del av vårt team?Verksamheten kommer bestå av ett stöd-och habiliteringsboende i kollektivform och en lägenhetsdel. Som personal kan du också komma att arbeta i våra externa lägenheter där vi ger stöd till personer som varit utsatta för våld.  
Boendet riktar sig till personer, från 21 år, som har sociala problem, missbruksproblem, psykiska funktionsnedsättningar eller samsjuklighet. Som behandlingsassistent arbetar du med kontaktmannaskap där du arbetar stödjande och motiverande i den boendes olika processer mot ett så självständigt liv som möjligt. Arbetsuppgifterna består bland annat av dokumentation, stödsamtal, ge stöd till sysselsättning samt i vård-och myndighetskontakter. Praktiska arbetsuppgifter så som viss matlagning, lättare in-och utflytt förekommer. 
Vi söker dig som har förmågan att arbeta strukturerat och driva processer självständigt och som även är flexibel till att möta de behov som uppstår. Du vill tillsammans med dina kollegor vara med och skapa en trygg boendemiljö där vi möter individens behov. Du har ett stort engagemang för målgruppen samtidigt som du kan dra gränser och förmedla dessa på ett professionellt sätt. 
Då visst ensamarbete förekommer, så som sovande jour, är det viktigt att du känner dig trygg med detta, likaså att du har kompetens kring hur du arbetar för att motverka hot- och våldssituationer.   
 
Vi söker dig som: 
Är utbildad socionom, socialpedagog eller har annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  
Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med personer med beroendeproblematik eller samsjuklighet, gärna från arbete i boendemiljö. Meriterande är om du även har erfarenhet av arbete med våldsutsatta kvinnor.  
 
Utbildning och erfarenhet utifrån metoder och modeller så som Motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande och Återfallsprevention (ÅP) samt vård-och stödsamordningsmodellen är meriterande. 
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har vana av dokumentationsarbete. Körkort är meriterande.  
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du känner dig trygg med vår värdegrund. Då verksamheten skall startas upp sätter vi samman ett team där hänsyn tas till den kollektiva kompetensen och vi söker därför personer med blandad kompetens och erfarenhet.  
 
Vi erbjuder dig: 
Vi erbjuder dig att vara med och forma en ny verksamhet i en spännande organisation som formas av engagemang, kreativitet och av medmänsklighet. Vi delar en tro på människans värde och förmåga till förändring.  
Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd och rådgivning via telefon. Vi erbjuder också våra anställda regelbunden extern processhandledning. 
 
Omfattning: 4 tjänster, tillsvidareanställning med start med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad mellan 75- 80 %  

Arbetstid: Schema: dag, kväll, helg, sovande jour med jourersättning. 

Tillsättning: 15 mars eller enligt överenskommelse. 

Rekrytering: Vi följer kollektivavtalet för Vård och omsorg. Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.  
På grund av rådande pandemi kommer intervjuer i största mån att ske digitalt. I denna rekrytering tillämpar vi löpande rekrytering så vänta inte med att ansöka. 
 
Varmt välkommen med din ansökan! 
  
Har du frågor kring tjänsten? 
Kontakta: 
Johanna Korol, Områdeschef Funktionshinder och idéburen välfärd 
031-712 13 74    johanna.korol @raddningsmissionen.se 
Madeleine Forsén Enhetschef för kommande verksamhet 
031-7121368    madeleine.forsen @raddningsmissionen.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Räddningsmissionen
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2020
  • Ansök senast: 3 december 2020

Liknande jobb


Behandlingsassistent till Alma akutboende

Behandlingsassistent till Alma akutboende

27 december 2024

Socialpedagog Stödteam Vuxna

Socialpedagog Stödteam Vuxna

23 december 2024