OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.
Har du ett genuint intresse av att stödja personer med olika livshistorier och behov? Delar du Stadsmissionens värdegrund? Nu söker vi dig som vill jobba som behandlingsassistent på Stigbergets boende.
Stigbergets boende är ett boende för vuxna personer med beroendeproblematik. Boendet består av 28 platser, både rum och lägenheter. Boendet är avtalsfinansierat och placering sker efter beslut av socialtjänsten. Vi finns till för personer som önskar stöd i drogfrihet, såväl under en kortare period som på längre sikt. På boendet värnar vi om en trygg, inkluderande och drogfri miljö och vi strävar ständigt efter att förbättra vår verksamhet utifrån de boendes synpunkter och idéer. På Stigberget erbjuds stöd- och motivationssamtal, aktiviteter, tematräffar och utflykter. Personalen är utbildad i bl.a. MI och Återfallsprevention. Boendet är beläget i centrala Göteborg och har 15 medarbetare bestående av dag- och nattpersonal, kanslist, samordnare och enhetschef.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär att vara en del i ett kontaktmannaskap där stöd och motivationsarbete är den huvudsakliga arbetsuppgiften. I arbetsuppgifterna ingår även dokumentationsansvar, viss mathantering och praktiska göromål, psykosocialt stöd samt att tillse drogfrihet i boendemiljön. Förutom ett tätt samarbete med dina kollegor så kommer du även att samverka med andra verksamheter inom Stadsmissionen och med externa vårdgivare och myndigheter för den enskildes bästa.
Stigbergets boende ska genomsyras av hög kvalité för dem vi är till för. I din roll som behandlingsassistent har du en viktig roll i att skapa en innehållsrik verksamhet och vara ett pålitligt stöd till våra boende. Vi erbjuder dig utvecklande arbetsuppgifter i en organisation som formas av engagemang, kompetens, team- och medkänsla. Du kommer därmed att vara en viktig del av gemensamma sammankomster så som arbetsplatsträffar, metodtillfällen samt extern handledning.
Om dig
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, ett professionellt och engagerat förhållningssätt gentemot boende och kollegor samt samarbetspartners. Du är flexibel och stresstålig samt har förmågan att skapa en trygg och lugn atmosfär för våra boende. Du ser möjligheter och tänker lösningsorienterat när det uppstår problem. Du tar initiativ och bidrar till en aktiv boendemiljö. Verksamheten utgår ifrån de boendes behov, vilket innebär att du är lyhörd. Samtidigt måste du vara tydlig och konsekvent och följa de rutiner som finns. Du har en tro på människors möjlighet till förändring och egenkraft.
Vidare ser vi gärna att du är socionom, annars har du minst en 3 årig högskoleutbildning inom det sociala eller det beteendevetenskapliga området. Du har även körkort och kör bil.
Vi vill att du har tidigare yrkeserfarenhet inom socialt arbete, gärna med personer med beroendeproblematik och/eller psykisk ohälsa. Yrkesrelaterade vidareutbildningar som ex Motiverande samtal (MI) eller Återfallsprevention (ÅP) är meriterande. Du är van vid dokumentation och ser det som ett viktigt verktyg i arbetet med de som bor hos oss. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.
Vi utgår i från att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här
Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.
Just nu finns det två lediga tjänster:
- En tillsvidareanställning med tjänstgöringsgrad 80%, dag och helgpass varav du arbetar var tredje helg där också kvällspass ingår.
- En visstidsanställning t.o.m. 2022-08-31 med samma tjänstgöringsgrad och schema som ovan.
Tjänsterna tillsätts enligt överenskommelse men så snart som det är möjligt
Du är varmt välkommen med din ansökan senast 2022-01-30. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!
Hör gärna av dig om du har frågor till: Linda Hammenfors, enhetschef, Tfn: 031–7553632 eller via mail till linda.hammenforstadsmissionen.org
Innan anställning kan ges ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vill du veta mer om Göteborgs stadsmission?
Hemsida: https://bit.ly/2MWztCE
Facebook: https://sv-se.facebook.com/GbgStadsmission/
Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission
Instagram: @gbgstadsmission @stadsmissionenssecondhand_gbg
https://bit.ly/2YE6n0e
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster
Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.