OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden:
Vuxen, Barn/ Unga och Familj och Gemensamma Resurser.
Socialförvaltningens Vuxenverksamhet ansvarar för det sociala arbetet gällande missbruksvård, psykosociala problem och psykiska funktionshinder för vuxna personer samt deras familjer. Vi är organiserade i fyra block bestående av Utredning, Behandling/stöd, Stödboende och Socialpsykiatri.
Vår värdegrund är:
Vi ser till hela människan och accepterar inte destruktivt utanförskap.
Vi möter människor där de själva befinner sig.
Alla har rätt till hjälp utifrån sina behov.
Alla har rätt till ett respektfullt bemötande.
Alla har resurser, alla vill och kan.
Vår stödboendeenhet består av tre stödboenden och ca 300 andrahandslägenheter. Vi hanterar såväl biståndslösa boendeplatser som boendeplatser med bistånd. Medarbetarna består av samordnare, socialsekreterare och behandlingsassistenter, sammanlagt 46 medarbetare.
Vi söker en behandlingsassistent till ett av våra stödboende, Carnot, som riktar sig till personer med missbruk och psykosociala problem som står utanför den reguljära bostadsmarknaden och behöver olika former av stöd för att klara av sin boendesituation.
Stödboendeenheten befinner sig i början av en spännande utvecklingsfas där fokus på hela enheten ligger på kvarboendeskap, vilket innebär en tydligare inriktning på motivationsarbete med ambition att kunna erbjuda långsiktiga och kvalitativa boendelösningar. Detta gör att vi tillsammans inom enheten kommer att utveckla våra rutiner och arbetsmetoder under de närmaste åren.
Vi jobbar med varierande arbetstider, dag, kväll och sovande natt.
ARBETSUPPGIFTER
Som behandlingsassistent inom stödboendeenheten arbetar vi tillsammans med den enskilde i dennes strävan att klara ett självständigt boende. Alla boende ska ha en handlingsplan med tydliga mål och rimliga delmål utifrån den enskildes egna förutsättningar. En grundförutsättning för att lyckas i detta arbete är en god relation till den boende.
KVALIFIKATIONER
Vi ställer krav på att:
Du är utbildad behandlingsassisten/socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.
Du ska ha erfarenhet av arbete med missbruksproblematik och/eller socialpsykiatri i någon form via arbete eller praktik.
Ha körkort och kör bil.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Hög social kompetens med god självinstinkt och ser bemötande, tillit och delaktighet som viktiga faktorer.
God förmåga till samverkan.
ÖVRIGT
Vi erbjuder Dig
• Kollegor som stödjer och arbetar för gemensamma mål
• Medarbetare som har hög grad av kompetens, vilja och energi
• Trevlig arbetsmiljö
• Subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Enhetschef Jessica Granquist
042-10 65 51
Tf Enhetschef Maria Lind
042-107355
Enhetschef Anne Larsson
042-10 59 33
Biträdande enhetschef Kristina Lembke
042-10 67 87
DYNAMIS
042-106418/106449
Enhetschef Pia Hansson
042-10 34 98
Bitr. Enhetschef Petra Nilsson
042-10 46 63
Bitr. Enhetschef Susanne Johansson
042-10 73 56
Bitr. Enhetschef Sigbritt Arwidson
042-10 44 86
Enhetschef Lisbeth Davidsson
042-10 65 34