OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Syrenen är ett skyddat drogfritt stödboende för kvinnor som till följd av hemlöshet, våldsutsatthet, missbruk, psykisk ohälsa eller andra svårigheter behöver stöd från socialtjänsten.
Syrenen arbetar utifrån uppdrag från uppdragsgivarna och individuella handlingsplaner samt utifrån varje kvinnas förutsättning och behov. Syrenen är beläget centralt i Stockholm.
Arbetsbeskrivning
Som timvikarie har du varierande arbetsuppgifter då vårt uppdrag är att vi ska vara behjälpliga våra boende ut ur hemlöshet. Som behandlingsassistent ansvarar du tillsammans med dina kollegor för vardagliga sysslor såsom in- och utskrivningar av klienter, Informationssamtal, ADL-hjälp, journalföring, kontakt med handläggare och andra myndigheter, SIP möten samt alkohol- och urinprovstagningar.
I arbetsuppgifterna ingår även flera olika praktiska uppgifter som hantering av måltider och städning.
Vi söker dig som är självgående, stabil och har en god samarbetsförmåga. Vi arbetar mycket med individuella bedömningar vilket kräver mod och mognad. Arbetet innehåller både utmaningar och glädje.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning motsvarande behandlingsassistent eller likvärdig. Tidigare erfarenhet av att arbeta med målgruppen vuxna kvinnor är ett krav. Erfarenhet av arbete med MI, lågaffektivt bemötande samt våld i nära relation är meriterande.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt kan dokumentera utifrån gällande regler och föreskrifter.
Övrigt
Vi söker dig som vill arbeta extra som timvikarie främst under sommaren i juli-augusti men också därefter extra vid behov.
Arbetstider rullande schema 7.30-16, 13.30-22.00, samt helger 07.30-20.30
Intervjuer sker fortlöpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.