OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
ARBETSUPPGIFTER
Som timanställd på Bemanningsenheten är ditt uppdrag att, med kort varsel, rycka in som vikarie när någon i den ordinarie personalen är frånvarande. Du kan själv styra vilka dagar du kan vara tillgänglig för att arbeta. Verksamheterna har bemanning veckans alla dagar, detta ger dig som timavlönad möjlighet att arbeta dag, kväll, natt och helg.
Det är uppskattat att du i ansökan anger varför du är intresserad av att arbeta hos oss samt vilka kvalifikationer och erfarenheter du har sedan tidigare.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer - Krav
Vi söker dig som har en pågående högskoleutbildning alternativt avslutad utbildning som socionom/socialpedagog/YH- utbildning som behandlingspedagog eller annan beteendevetenskaplig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att kunna kommunicera med brukare och kollegor behöver du behärska det svenska språket väl både i tal och skrift. Godkända betyg i svenska A eller SAS grund ska kunna visas upp.
Flera av våra verksamheter har körkort och körvana som krav.
Stabil/trygg - Krav
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
Bemötande - Krav
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Sätter gränser - Krav
Utifrån ditt ansvarsområde kan du stå emot påtryckningar från andra, sätta gränser och säga nej när det behövs. Du är tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i situationer där andra ifrågasätter dig eller ställer orimliga krav.
Ansvarsfull - Krav
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.