OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Allmänt
Som medarbetare hos Tvåpunktnoll erbjuds du stora möjligheter till professionell och personlig utveckling tillsammans med en driven och växande organisation. Tvåpunktnoll är ett nytänkande företag som utgår från den senaste forskningen och tillämpar de metoder som visat sig mest effektiva för att tillgodose våra klienters vårdbehov. Du kommer att ingå i ett team med bred kompetens och erfarenhet. Vårt team består av socionomer, socialpedagoger, specialistutbildad psykiatriker, psykoterapeut och psykolog.
Om tjänsten
Som behandlingssamordnare på Tvåpunktnoll arbetar du med uppdrag som Tvåpunktnoll får inom socialtjänstområdet från Sveriges kommuner. Du har ett övergripande ansvar för dina uppdrag, vilket innebär att du utformar, leder och följer upp insatser i behandlingsfamiljer. I rollen som behandlingssamordnare är du operativ chef över behandlingsteamet, med ansvar för utbildning, handledning, stöttning och vägledning av behandlingsfamilj, kontaktperson och andra delar av behandlingsteamet. Samverkan och samarbete är en bärande del av insatsen och därför har du en viktig uppgift i att skapa och upprätthålla goda relationer till klienter, närstående, uppdragsgivare och andra samverkanspartners. I uppdraget ingår regelbundna träffar med handläggare från socialtjänsten tillsammans med klienter och behandlingsfamiljer, vilket kan innebära vissa resor inom Sverige. Till arbetsuppgifterna hör även rekrytering och utbildning av nya behandlingsfamiljer.
I arbetet ingår uppgifter såsom:
Handleda och samordna behandlingsteamet i deras interventioner
Leda veckovisa möten med behandlingsteamet
Samarbeta och samordna behandlingsteamet med aktörer såsom socialtjänst, skola, polis och BUP
Rekrytera och utbilda nya behandlingsfamiljer
Arbeta och leda behandlingsteamet utifrån mål i vård- och genomförandeplaner
Upprätta månadsrapporter och annan social dokumentation
Kvalifikationer
Du är socionom eller har annan relevant kandidatexamen inom socialt arbete eller beteendevetenskap
Du har kunskap inom socialt arbete samt om gällande lagstiftning och praxis
Du har kunskap om och erfarenhet av skriftlig dokumentation och löpande journalföring
Du kan kommunicera flytande på svenska i tal och skrift
Du har B-körkort
Meriterande
Utbildning/erfarenhet inom BBIC
Utbildning/erfarenhet inom MI
Utbildning/erfarenhet inom KBT
Utbildning/erfarenhet inom NPF
Utbildning/erfarenhet inom MTFC/TFCO
Utbildning/erfarenhet inom familjehemsutredningar
Utbildning/erfarenhet inom familjebehandling
Utbildning/erfarenhet inom kriminalitet
Utbildning/erfarenhet inom missbruksvård
Vi söker dig som är:
Kommunikativ
Stresstålig
Strukturerad
Flexibel
Lösningsfokuserad
Övrigt
Tjänstgöringsgrad 100 %
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning
Vi kommer att begära ett utdrag ur Polisens belastningsregister för HVB-hem (familjehem) innan eventuell anställning
Tjänsten är stationerad i Stockholm men resor i arbetet förekommer
Beredskap utifrån beredskapsschema
Arbetet anpassas efter behandlingsfamiljernas behov vilket innebär viss tjänstgöring efter kontorstid och på helger
Välkommen med din ansökan!