OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun är indelad i sju enheter; Barn- och familj, ungdom, vuxen, ekonomi, familjerätt-, Sandvikens familjecenter samt boenden för ensamkommande barn.
Inom förvaltningens ansvarsområde finns även samordningsansvaret för kommunens drogförebyggande arbete, folkhälso- och trygghetsfrågor samt handläggning av serveringstillstånd.
Förvaltningens uppdrag är att bidra till positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Förvaltningens 180 medarbetare ger råd, stöd och insatser till människor i alla åldrar såsom omsorg och service, upplysningar, råd och stöd samt skydd till barn och unga och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.
Ungdomsenheten består av enhetschef, assistent, 12 socialsekreterare samt ett ungdomsboende med sju ungdomsassistenter, en biträdande enhetschef och en behandlingssamordnare. Ungdomsenheten verkar för att ungdomar skall kunna växa upp under trygga förhållanden samt att ungdomar som riskerar att utvecklas ogynnsamt får det stöd de behöver.
Ungdomsboendet vänder sig till ungdomar 13 - 20 år och deras familjer som riskerar eller påbörjat en negativ livsutveckling. Boendet har plats för nio ungdomar som under placeringen bor i egna lägenheter.
Ungdomsenheten verkar för att ungdomar skall kunna växa upp under trygga förhållanden samt att ungdomar som riskerar att utvecklas ogynnsamt får det stöd de behöver.
Boendet är grundat på ett biståndsbeslut och styrs av vård- och genomförandeplaner.
ARBETSUPPGIFTER
Som behandlingssamordnare ansvarar Du för in-och utslussverksamheten på ungdomsboendet. I arbetsuppgifterna ingår även att planera, utföra och samordna behandling inom och utanför boendet. Du dokumenterar ärenden, upprättar och reviderar genomförandeplaner samt följer upp övrig dokumentation inom verksamheten. Tillsammans med biträdande enhetschef för boendet ansvarar Du för kvalitetssäkring och verksamhetsutveckling.
I uppdraget som behandlingssamordnare läggs det stor vikt vid coachning och vägledning av boendets personal. Även att strukturera och organisera metoder och insatser gällande arbetet med ungdomarna är en viktig del i uppdraget.
KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som har en beteendevetenskaplig högskoleutbildning och erfarenhet av behandlingsarbete riktad till ungdomar. Det är meriterande om Du har kunskaper om metoderna Signs of Safety och MI samt BBIC.
Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbete i ledande position.
Körkort är ett krav.
Erfarenheter av behandlingsarbete med ungdomar inom socialtjänsten.
Goda kunskaper om journalföring och dokumentation inom socialtjänst.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Nilsson
026-24 13 93 alt 026- 24 15 59
Mattias Nyström
026-241060
Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
Enhetschef/föreståndare Pangea Camilla Nässbjer
026-24 14 58
Bitr föreståndare Linda Eriksson
026-24 02 93
Arbetsplatsombud Gunilla Ahnlén
026-24 14 75
Enhetschef Katarina Gröndahl
026- 24 15 90
VISION Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
SSR Daniel Mägi
026-24 12 42
Enhetschef Maria Eriksson
026- 24 17 05