OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älvtorps Vårdhem söker en behandlingssekreterare!
Stockrosen är en koncern som erbjuder kvalificerad vård och boende inom psykiatri, missbruksvård och psykosocialt förändringsarbete. Våra verksamheter är Älvstorps Vårdhem inkl. Sobera, Fogdhyttans Behandlingshem, Kraftaverk, Hasslegården och Villa Leva. Vår vision är att ge god vård och behandling, anpassad till klientens behov. Hos oss utformas vården så att du blir sedd och respekterad. Du möts av kunnig och erfaren personal. Förutom lång och bred erfarenhet har de flesta av oss specifik kompetens inom ett område som vi brinner för.
På Älvstorps Vårdhem tar vi emot vuxna män och kvinnor med missbruksproblem och lättare psykiska besvär. Till oss kommer klienter enl. HVB, SoL eller LVM §27. Vi har en lugn och utvecklande miljö i väl anpassade lokaler utifrån vår målgrupp. Vi kan även vårda rörelsehindrade.
Vi har sex avdelningar, innehållande både enskilda lägenheter och flertalet gemensamma utrymmen. Alla klienter har eget boende i en ca 40 kvadratmeter stor lägenhet med köks del, toalett, dusch, tvättmaskin och torktumlare.
I anslutning till Älvstorp finns även koncernens motivations- och avgiftningsavdelning, Sobera, med 7 st. HSL-platser.
Älvstorps verksamhetsidé bygger på att skapa en struktur för klienterna, där fokus ligger på att planera, genomföra, utvärdera samt förbättra sin livssituation. Vår vård och behandling bygger på evidensbaserad kunskap, professionellt bemötande och vårdtagarens självklara delaktighet i vårdplaneringen.
Vi tar hänsyn till varje enskilds individs sociala, somatiska och psykiska förhållanden och vi försöker få våra klienter att engagera sig i sin behandling. Det slutgiltiga målet är att stärka förmågor, färdigheter och autonomi. Behandlingen ingriper MI, stödsamtal, KBT, 12-steg, ACT och återfallsprevention. En skriftlig genomförandeplan upprättas tillsammans med den enskilde, placerande enhet samt ansvarig behandlingssekreterare utifrån vårdplan/uppdragsbeskrivning.
Vi söker behandlingssekreterare
Då en av våra ordinarie behandlingssekreterare fått nya uppdrag inom koncernen söker vi en ny engagerad behandlingssekreterare till vårt behandlingsteam på Älvstorps Vårdhem.
Som behandlingssekreterare har du en nyckelfunktion vid företaget och är ansiktet utåt vid kontakten med våra kunder. Det ställer krav på hög social kompetens, ett professionellt bemötande och engagemang. Vill du vara med i vårt behandlingsteam och hjälpa våra klienter att finna sin motivation till förändring, välkommen att skicka in din ansökan till oss.
Arbetsuppgifter
Du leder, samordnar och tar ansvarar för klientens vård- och behandlingsinsatser. Du upprättar klientens genomförandeplan och följer klienten under behandlingstiden där du också uppdaterar och reviderar planen när så behövs. Du genomför individuella- och gruppsamtal samt handleder behandlingspersonalen i det dagliga motivationsarbetet.
Därtill håller du kontakten med våra kunder, den placerade kunden samt sammanfattar månads- och slutrapporter.
För ytterligare information om den utlysta tjänsten, vänligen ta kontakt med oss.
Krav & erfarenhet
- Utbildning
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot socialt förändringsarbete motsvarande socionom, socialpedagog, beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Erfarenhet från missbruksrelaterat arbete är meriterande. Likaså ser vi gärna att du har utbildning i KBT, MI, ACT, ÅP, ASI & MAPS. Innehav av B-körkort är ett krav då det kan förekomma resor i tjänsten.
- Erfarenhet
Arbetserfarenheter från liknande arbeten med dokumenterade vitsord.
Du ska vara strukturerad, ha ett stort intresse för administration och dokumentation samt goda kunskaper i att hantera journalsystem, office-paket och liknande program. Du innehar goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift.
- Personliga egenskaper
Utifrån rollen där du är företagets ansikte utåt ställer vi krav på hög social kompetens, ett professionellt bemötande och att du har förmågan att se helhetsbilden. Du besitter en positiv grundmurad människosyn och har en empatisk inställning till vår klientgrupp.
Förmåga till flexibilitet och kreativitet är en tillgång, du förväntas hantera situationer som kan innebära hög stress och fatta ansvarstagande beslut.
Därtill är du positiv och bidrar till en god stämning på jobbet och vår arbetsmiljö.
Vi rekryterar omsorgsfullt och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tjänstgöringsgrad och schema: 100% dagtid
Lön: Månadslön, individuell lönesättning
Tillträde: Enl. överenskommelse
Kollektivavtal: Behandling vård och omsorg – Vision/Akademikerförbundet
Ansökan
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla ett uppdaterat CV, betyg som styrker utbildningsbakgrund samt ett personligt brev.
Sista ansökningsdag: 2022-02-13 till ansokan@vardhem.se Märk ansökan med Beh sek 2022.
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Verksamhetschef Daniel Belsby, 070-0079361