OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.
Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.
Avdelning It ansvarar för att vi har användbara, stabila, effektiva och säkra it-stöd utifrån kundernas och SPV:s behov. Det handlar bland annat om arbete med vår tekniska plattform, vår dagliga drift och förvaltning. Det innebär också att utveckla våra befintliga och nya system inklusive plattformar. Idag arbetar vi med bland annat DevOps och valda delar av SAFe-ramverket för att kvalitetssäkra och effektivisera vårt arbete.
Vi jobbar tillsammans i olika team med att ta fram nya lösningar och förbättringar. Hos oss värderar vi att du bidrar och delar med sig av din kunskap för teamets framgång. Vi hjälps åt helt enkelt. Som medarbetare hos oss får du utvecklas kontinuerligt i teamet genom ett strukturerat lärande. Du har stora möjligheter att påverka ditt eget arbete och utveckla dina talanger.
Låter det här som en arbetsplats för dig? Nu söker vi en behörighetsadministratör som vill vara med i vårt arbete att tillsammans utveckla SPV.
ARBETSUPPGIFTER
Som behörighetsadministratör skapar du mervärde för verksamheten genom att ge administrativt stöd kring behörigheter. Du registrerar, förändrar och återtar behörigheter i våra system. Du jobbar även med uppföljning och ser till att de behörigheter som finns följer SPV:s säkerhetskrav. Förutom arbete i våra behörighetssystem, förekommer scripthantering, manuell hantering i Active Directory och att skriva användarhandledningar inom området. Många ärenden kan vara av komplexare karaktär där det ställs krav på en god förmåga att lösa problem. Ibland behöver du göra egna ställningstaganden och snabba leveranser. Du kommer även hantera behörigheter för statliga myndigheter som använder våra e-tjänster.
Eftersom vi regelbundet arbetar med agila förbättrings- och utvecklingsaktiviteter, kan det förekomma att du även kommer få arbeta med krav och test. En viktig uppgift är att bidra till ökad kunskap om rättigheter och skyldigheter kring våra behörigheter internt. Det är viktigt att stärka förståelsen för vårt informationssäkerhetsarbete.
Som behörighetsadministratör hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom it eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• behörighetshantering och gärna i Windowsmiljö, t.ex. i Active Directory(AD)
• arbete med krav och test
• arbete med scripthantering, t.ex. via Powershell
• arbete agilt och arbeta med agila arbetsverktyg, t.ex. Azure Devops eller Jira
• arbete med behörighetsadministration och IT-support i andra och/eller tredje linjens support, på ett större företag eller myndighet.
För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.
Som person:
• är du självgående. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
• har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
• är du serviceinriktad. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst.
Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här:
Säkerhetsprövning (Säkerhetspolisens webbplats) Länk till:
https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html
ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.
Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en pingismatch i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.
Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.
Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Jonsson
Johanna Mattsson
060-18 76 30
Susanne Nauclér
060- 18 77 41
Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Pierre Ulming
ST Daniel Granath
060- 18 75 45
SACO Carolina Tostar
060-18 76 02
Seko Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Veronica Söderberg
060- 18 77 78
Saco-S Peder Bergsten
060-18 75 75