OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administrativ stjärna? Vi letar efter dig som är kommunikativ, flexibel och duktig på att samarbeta. Som behörighetsadministratör kommer du att ge stöd till intern och extern personal i frågor gällande ansökningar om tillträde och tillstånd, samt bli en del av en ny funktion i organisationen. Sök redan idag då vi jobbar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
En ny tillträdesfunktion ska införas och vi söker två konsulter för att stötta både intern och extern personal i frågor som rör ansökningar om tillträde och tillstånd. Enheten för fysisk säkerhet ansvarar för att stödja administrationen av tillträdesförfrågningar till kontor och anläggningar, samt till andra huvudmäns anläggningar. Ärendena hanteras i olika system för ärendehantering, där ansökningar granskas genom registerkontroller och tilldelning av behörighetsnivåer.
Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss på Academic Work, med start 4 november och som förväntas pågå t.o.m. 4 november 2025 vad vi vet i dagsläget. Du kommer arbeta på plats från kontoret i Sundbyberg.
Grundlig säkerhetsprövning är en del av rekryteringsprocessen.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I rollen som Behörighetsadministratör kommer framför allt följande arbetsuppgifter ingå:
* Administrera tillträdesansökningar.
* Hantera vidimeringar till annan huvudman.
* Kontrollera fototillståndsförfrågningar för godkännanden.
* Kontrollera besökstillståndförfrågningar för godkännanden.
* Helpdeskfunktion för stöd till organisationen i ansökningar.
* Administrera Preboarding, Changebarding, Offboarding.
VI SÖKER DIG SOM
- Har avslutad gymnasieutbildning
- Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av behörighetsadministration
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd
- Har goda kunskaper i Officepaketet
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du
- Har minst 1 års erfarenhet av behörighetsadministration för ett skyddsobjekt
I denna process är det mycket viktigt att det tydligt framgår att du fyller ovan krav i ditt CV.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- God samarbets- och initiativtagningsförmåga
- Flexibel och anpassningsbar
- Utåtriktad och kommunikativ
- Självständig och målinriktad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231