Behörighetsadminstratrör till IT-avdelningen

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 350 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Statens servicecenters IT-avdelning ansvarar för att förvalta och utveckla myndighetens IT-miljö samt leverera högkvalitativa och flexibla IT-tjänster till verksamheten. Statens servicecenter nyttjar i hög grad externa leverantörer för drift och support av IT-infrastrukturen och applikationsportföljen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Anställningen som behörighetsadministratör innebär att säkerställa att beställning av behörigheter expedieras enligt fastställda rutiner och riktlinjer och därefter läggs upp i system eller beställs av extern part. Du ansvarar också för att genomföra olika typer av periodiska uppföljningar av tilldelade behörigheter och stämma av dessa med verksamhetens chefer. Det förväntas också att du deltar i löpande förbättringsarbete kring behörighetsprocessen i syfte att höja säkerhet, kvalitet och effektivitet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
• Erfarenhet av systemadministration eller registervård i administrativa IT-system, t.ex. ekonomi eller lönesystem

Dessutom är det meriterande om du har:
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Tidigare jobbat med administrativa arbetsuppgifter
• Erfarenhet av att följa och utveckla administrativa rutiner och processer
• Erfarenhet av offentlig verksamhet eller från arbete i en större organisation

Vidare ska du:
• vara kund- och serviceinriktad
• ha god samarbetsförmåga
• vara självständig
• vara strukturerad och noggrann
• ha integritet

Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare
Anställningen är placerad i Östersund
Vi tillämpar 6 månaders provanställning


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Martina Sterner Saco-S tel 010-456 00 86, Calle Hjelmerus SEKO tel 026-65 65 83.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 27 april 2016

Liknande jobb


Product Administrator

Product Administrator

22 november 2024

19 november 2024

12 november 2024