Behörighetshandläggare, Göteborg

Behörighetshandläggare, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vill du arbeta med IT-behörigheter där du kan göra skillnad på riktigt? Vi söker nu behörighetshandläggare som är serviceinriktade och har god samarbetsförmåga för att stärka upp vårt team på IT-kundservice. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats:
Polismyndighetens IT-avdelning har ca 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens ca 34 000 medarbetare.

Behörighetscenter är representerade på flera orter, från Malmö i syd till Luleå i norr. Behörighetscenters handläggare arbetar enligt polisens nationella process för behörighetshantering för polismyndighetens alla medarbetare. Mycket av arbetet innefattar sekretess och arbetet sker i huvudsak på plats centralt i Göteborg.
Arbetsbeskrivning
Huvuduppgiften är att handlägga behörighetsansökningar till en mängd olika IT-system, tilldela behörigheter, revidera befintliga behörigheter och göra felsökning i andralinjens support. Arbetet innebär mycket samarbete med andra avdelningar inom myndigheten och kräver en god dialog med chefer ute i verksamheten.

Utöver vårt huvuduppdrag medverkar vi vid införandet av nya IT-system, dokumenterar rutiner, samt förbättrar och effektiviserar behörighetshanteringen. Hos oss arbetar vi enligt agil metodik i engagerade och utvecklande team.

Som behörighetshandläggare kommer du bland annat att arbeta med att:
Besluta om behörigheter
Effektuera beslutade behörighetsförändringar
Sköta revisionen av behörigheter
Handlägga beställningar rörande behörigheter inkomna via ärendehanteringssystem
Ge stöd åt verksamheten genom att lämna svar och råd i behörighetsfrågor både via mail och över telefon
Ge support och vara behjälplig vid felsökning av problem kopplade till behörigheter
Främja utveckling av arbetssättet i den nationella processen
Medverka till att utveckla arbetet på Behörighetscenter genom att upptäcka och arbeta med ständiga förbättringar och effektiviseringar.
Samarbete och dialog både inom IT-avdelningen och andra avdelningar och chefer för att främja förändringsarbete
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
· Gymnasial utbildning alternativt motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
· Mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift
· Minst 1 års erfarenhet, inhämtad de senaste 3 åren, av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
· Arbetslivserfarenhet av behörighetshantering i närtid inom offentlig verksamhet
· Goda kunskaper i ärendehanteringssystem, t ex. BMC Remedy eller liknande
· Erfarenhet av förändringsarbete, t ex. utveckling/förbättring av processer, automatisering eller liknande
· Erfarenhet av att arbeta inom administrativ support och/eller teknisk kundservice
Beskriv så utförligt som möjligt de uppdrag du deltagit i, så ditt ansvar tydligt framgår och hur du har arbetat.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och har en drivkraft att vilja skapa verksamhetsnytta. Du behöver vara serviceinriktad, strukturerad och kunna prioritera det som är viktigast för helheten. Då arbetet sker i samarbete med andra är det viktigt att du arbetar väl i grupp.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Elin Larsson, elin-e.larsson@polisen.se
Fackliga företrädare
Andreas Johansson, SACO, 073-084 13 01
Sofia Ask, Polisförbundet, 010-56 38710
Johan Gertz, Fackförbundet ST 010-56 77 092
Karna Tillheden, Seko Polisen, 010-56 16 627
Övrig information
Anställningsform:
Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Behörighetshandläggare, Produktstöd, IT-kundservice, IT-avdelningen

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 5 oktober 2022.
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med A523.303/2022 i mailets ärendemening.

Övrigt
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A523.303/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 5 oktober 2022

Postadress

Norra Agnegatan 33-37
Stockholm, 11229

Liknande jobb


Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024