OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vill du arbeta med IT-behörigheter där du kan göra skillnad på riktigt? Vi söker nu en behörighetshandläggare som är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga för att stärka upp vårt team på Polismyndighetens IT-kundservice. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Polisens IT-avdelning har ca 950 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens ca 34 000 medarbetare.
Behörighetscenter är uppdelat på två grupper och tillhör sektionen produktstöd under enheten IT-kundservice. Behörighetscenter bemannar polismyndighetens nationella process för behörighetshantering. Personalen som består av totalt 22 handläggare, är placerad på 10 olika orter från Malmö i söder till Luleå i norr och arbetar nationellt.
Denna tjänst avser placering centralt i Göteborg och arbetet sker i huvudsak på plats.
Arbetsuppgifter
Behörighetscenter har som huvuduppgift att handlägga behörighetsansökningar till polisens IT-system, tilldela behörigheter, revidera befintliga behörigheter och göra felsökning i andralinjens support. Arbetet innebär mycket samarbeten med andra avdelningar i myndigheten och kräver en god dialog med chefer ute i verksamheten.
Utöver vårt huvuduppdrag medverkar vi vid införandet av nya system, dokumenterar rutiner, förbättrar och effektiviserar behörighetsprocessen. Hos oss arbetar vi enligt agil metodik i engagerade och utvecklande team.
Som behörighetshandläggare kommer du bland annat att arbeta med att:
Besluta om behörigheter
Effektuera beslutade behörighetsförändringar
Sköta revisionen av behörigheter
Handlägga beställningar rörande behörigheter inkomna via ärendehanteringssystem
Ge stöd åt verksamheten genom att lämna svar och råd i behörighetsfrågor både via mail och över telefon
Ge support och vara behjälplig vid felsökning av problem kopplade till behörigheter
Främja utveckling av arbetssättet i den nationella processen
Medverka till att utveckla arbetet på Behörighetscenter genom att peka på förbättringspotentialer och komma med förslag på effektiviseringar
Samarbete och dialog med andra avdelningar och chefer för att främja förändringsarbete
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Gymnasial utbildning alternativt motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift
Minst 1 års erfarenhet, inhämtad de senaste 3 åren, av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
Meriterande
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Arbetslivserfarenhet av behörighetshantering i närtid inom offentlig verksamhet
Goda kunskaper i ärendehanteringssystem, t ex. BMC Remedy eller liknande
Erfarenhet av förändringsarbete, t ex. utveckling/förbättring av processer, automatisering eller liknande
Erfarenhet av att arbeta inom administrativ support och/eller teknisk kundservice
Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Beskriv så utförligt som möjligt de uppdrag du deltagit i, så ditt ansvar tydligt framgår och hur du har arbetat.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och har en drivkraft att vilja skapa verksamhetsnytta. Du behöver vara serviceinriktad, strukturerad och kunna prioritera det som är viktigast för helheten. Då arbetet sker i samarbete med andra är det viktigt att du arbetar väl i grupp.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.