OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vill du arbeta med IT-behörigheter där du kan göra skillnad på riktigt? Vi söker nu en teknisk kompetent behörighetshandläggare med förmåga att samarbeta och utveckla vår verksamhet på Polismyndighetens IT-kundservice.
Beskrivning av arbetsplats
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Behörighetscenter tillhör sektionen Behörigheter och it-beställningar i enheten IT-kundservice. Gruppen består av ca 20 medarbetare som är placerade på olika orter i Sverige.
Denna tjänst avser placering i Göteborg/Stockholm och arbetet sker i huvudsak på plats. Resor kan förekomma i tjänsten.
Arbetsuppgifter
Behörighetscenter har som huvuduppgift att handlägga behörighetsansökningar till polisens IT-system. Arbetet innebär mycket samarbeten med andra avdelningar i myndigheten och kräver en god dialog med medarbetare och chefer ute i verksamheten.
Inom ramen för vårt uppdrag arbetar vi ständigt med att automatisera och effektivisera arbetssätten för att gynna kärnverksamheten i myndigheten. Som exempel medverkar vi vid införandet av nya system samt effektiviserar behörighetsprocessen. Vi är en del av en stor it-avdelning som samarbetar enligt agil metodik i nära samverkan med verksamheten.
Som behörighetshandläggare kommer du bland annat att arbeta med att:
Hantera behörigheter för myndighetens 37 000 medarbetare
Ge support till användare i behörighetsfrågor
Föreslå och driva teknisk utveckling av arbetet på Behörighetscenter för att genomföra effektiviseringar
Samverka med andra avdelningar i förändringsarbete
Kvalifikationer
Gymnasial utbildning alternativt motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift
Minst 1 års erfarenhet inom it, inhämtad de senaste 3 åren, av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
Erfarenhet av att bidra till effektivisering genom förändringsarbete inom it, t ex. utveckling/förbättring av processer, automatisering eller liknande
Meriterande
Arbetslivserfarenhet inom offentlig verksamhet
Goda kunskaper i ärendehanteringssystem
Erfarenhet av att driva förändringsarbete inom it, t ex. utveckling/förbättring av processer, automatisering eller liknande
Erfarenhet av att arbeta inom itsupport/kundservice
Beskriv så utförligt som möjligt dina tidigare uppdrag. Ditt ansvar ska framgå tydligt och du behöver beskriva hur du har arbetat.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och har en drivkraft att vilja skapa verksamhetsnytta. Du behöver vara serviceinriktad, strukturerad och kunna prioritera det som är viktigast för helheten. Vi tror att du har ett högt självledarskap och förmågan att samarbeta med andra.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
För frågor kopplat till uppdraget hänvisar vi till: it-avdelningen.fragor-rekrytering@polisen.se, Obs – ange referensnummer i mailet.
Fackliga företrädare
Polisförbundet: Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
SAC-S Avdelningarna: nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen: Karna Tillheden, tfn 010-561 66 27
Fackförbundet ST: st.nationella-avdeningarna@polisen.se
Övrig information
Arbetsort: Göteborg/Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Behörighetshandläggare
I denna rekrytering kommer löpande urval/intervjuer att ske.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via Polsiens hemsida, www.polisen.se till senast den 23/5 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A268.987/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75, STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig chef.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering.
Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!