OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-
Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr. Läs mer på www.vy.se
Tycker du om att leverera god service samtidigt som du gillar administrativa uppgifter?
Löneavdelningen på Vy Buss söker nu dig som är intresserad av ett extrajobb/deltidsjobb inom löneområdet! Du kommer tillhöra vårt fantastiska team på lön där du kommer vara en viktig pusselbit genom att stötta i diverse administrativa uppgifter. Du som söker kanske studerar och vill arbeta lite extra eller så kanske du är nyfiken på lönearbetets olika delar.
Vy Buss AB är uppdelat i två affärsområden; den upphandlade trafiken som bedrivs på uppdrag av exempelvis Västtrafik och den kommersiella trafiken som består dels av varumärkena Vy flygbussarna och Vy bus4you. Löneavdelningen är en stödfunktion till verksamheten och vi stöttar båda affärsområden.
Arbetsuppgifter
Som adminstratör inom lön kommer du ha ansvar för att skriva intyg av olika slag, både för enskilda medarbetare men också till myndigheter som efterfrågar uppgifter i sina ärenden. Det kan till exempel vara intyg till försäkringskassan, arbetsgivarintyg, tjänstegöringsintyg m.m. Vidare så kommer du arbeta i vårat lönesystem för granskning av utlägg/reseräkningar. Exempel på andra arbetsuppgifter är:
.Hantering av läkarintyg
.Hantera ärenden mot Kronofogden
.Hantera inkommande post
.Vid förekommande fall vara behjälplig med andra arbetsuppgifter inom teamet
.Vara med och förbättra olika rutiner och processer
Kvalifikationer
.Dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
.Goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel
.Goda kunskaper i svenska och lätt att kommunicera både skriftligt och muntligt
.Lätt att lära och arbeta i digitala system
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt och som med lätthet kan skifta mellan olika arbetsuppgifter. Du är inte rädd för att ta i där det behövs och detta gör du med ett prestigelöst förhållningssätt. Du uppskattar att tillhöra ett team samtidigt som du kan jobba på självständigt med dina arbetsuppgifter. Vi söker dig som tycker om mötet med andra människor då det i tjänsten ingår att ha kontakt med både kollegor ute i verksamheten, på servicekontoret samt med representanter från olika myndigheter. Detta förutsätter att du har förmågan att kommunicera i olika kanaler, som till exempel teams, telefon och via e-post.
Vi erbjuder
Du kommer till en härlig arbetsplats mitt i centrala Göteborg med hjälpsamma kollegor och trivsam arbetsmiljö. Vi alla ställer upp för varandra.
Tjänsten är en behovsanställning med omfattning ca 50 % under minst sex månader och periodvis finns möjlighet att jobba mer timmar. Arbetets omfattning kan dock diskuteras utefter önskemål. Arbetet kan förläggas flexibelt med både halv och heldagar i överenskommelse med gruppledaren. Möjlighet till distansarbete finns. Individuell lön och villkor enligt Tjänstemannaavtalet.
Vi önskar tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Eftersom vi hanterar ansökningar löpande är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
För mer information om anställningen tveka inte att höra av dig till Camilla Jenelin (HR-specialist), camilla.jenelin@vy.se
Kontaktinformation
Camilla Jenelin, HR-Specialist, camilla.jenelin@vy.se
Arbetsplats
Polhemsplatsen 5
411 11 Göteborg