Behovssamordnare till Enheten Externa Tjänster Förmedlingsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Externa tjänster har ett övergripande ansvar för utveckling och uppföljning av upphandlade tjänster, utbildningar, leverantörer och avtal. Enheten arbetar bl.a. med behovsanalys och beställning av upphandlade arbetsmarknadsutbildningar/tjänster, utveckling av metoder för behovsanalys inför upphandling och leverantörsuppföljning samt hanterar och utreder avvikelser och klagomål på upphandlade tjänster och leverantörer.

Vi söker nu kvalificerad handläggare, behovssamordnare, till vår funktion som arbetar med samordning av behov av upphandlade arbetsmarknadsutbildningar och tjänster. Funktionen består av 6 medarbetare som ansvarar för samordning av våra tre regioners behov. (två personer per region). Du kommer i första hand att arbeta tillsammans med Region Syd som består av Göteborg/Halland, Skåne samt Småland/Blekinge.

Arbetsuppgifter

          Du ansvarar för att



samordna marknadsområdenas behov på regional nivå



säkerställa löpande dialog mellan huvudkontoret och regionerna



föra in det nationella perspektivet av behov



säkerställa dialog med beställare, upphandling, IT mm. 

Det gör du genom att





koppla ihop de regionala behoven med regionens arbetsgivararbete och prognoser



arbeta aktivt som brygga mellan region och huvudkontor med t ex behovsanalyser, intressentanalyser, branschdialoger och i marknadsområdets forum (leverantörsråd).

Du ska ansvara för att skapa nätverk och relationer till berörda intressenter internt och externt på regional och nationell nivå.

Du säkerställer att det finns kvalitativa och värdeskapande underlag för Region/Marknadsområde som stöd till deras behovsfångst. Du är aktiv i efterföljande beställningsarbete och håller dig uppdaterad under avtalens löptid.



Kvalifikationer



Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper inom samhälls-, statsvetenskap eller nationalekonomi



God kännedom om arbetsförmedlingens verksamhet och mål



Goda kunskaper i MS Office



Van att arbeta med stort ansvar, målfokuserat samt proaktivt

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsförmedlingens externt upphandlade tjänster och arbetsmarknadsutbildningar. Vi ser gärna att du har en bred branschkännedom, intresse och förståelse för arbetsmarknadens olika mekanismer, behov och utmaningar, vilka du har en stark drivkraft att hitta lösningar på.

Du är självgående men uppskattar också att arbeta i grupp. Du har lätt för att knyta kontakter, bygga nätverk och skapa lösningar som passar olika intressenter. Du är lyhörd för både arbetsmarknadens och Arbetsförmedlingens behov och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt när du analyserar och bedömer behoven. Du är en god ambassadör för Arbetsförmedlingen i interna och externa möten.

Du kommer att jobba över hela Region Syd vilket innebär att du behöver kunna resa i tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för arbetet.

Övrigt

Annonsen gäller en tjänst tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning om du inte redan är anställd i myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placering i Malmö eller Växjö.

Ansökan 

Välkommen med din ansökan märkt diarienummer AF 2016/0010 0922 senast den 19 juni 2016. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Intervjuerna sker i Malmö.  

Kontaktpersoner

Sektionschef Externa tjänster Petter Carolusson 010-4887895
ST Lars-Erik Mellilä 010-486 70 16
SACO-S Thomas Hedberg 010-486 40 94
Seko Mikael Listh 010-486 65 64
HR partner Lena Bröderman 010-487 41 03

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 maj 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024