Bemannia söker löneadministratör på heltid

Arbetsbeskrivning

Bemannia söker Dig som vill arbeta som löneadministratör på Förvaltningsrätten i Stockholm. Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss och uthyrd till vår kund.

Domstolen är indelad i tre dömande avdelningar och en administrativ avdelning. Den administrativa avdelningen består bland annat av personal- och ekonomienheten dit de nu söker en personaladministratör för ett uppdrag om sex månader. Lönehanteringen sköts centralt av Domstolsverket men viss administration hanteras lokalt på domstolen.

Dina arbetsuppgifter:

Enhetens personaladministratörer administrerar löner och sköter andra personaladministrativa uppgifter så som friskvårdsadministration, intyg och betyg samt viss personalstatistik.

Personaladministratören arbetar bland annat med:

- Inrapportering, viss attest samt rapportuttag i lönesystemet
- Hantering av egna bevakningslistor
- Administration i samband med nyanställning
- Introduktion till nyanställda en gång i månaden
- Skriver intyg och tar fram underlag till betyg
- Tar fram viss personalstatistik
- Friskvårdsadministration
- Besvarar frågor från anställda om anställningsvillkor enligt kollektivavtal och lagstiftning
- Kontaktperson mot den centrala lönehanteringen på Domstolsverket

Dina kvalifikationer:

- Lägst gymnasieutbildning.
- Minst ett års erfarenhet av personaladministrativt arbete, gärna på myndighet.
- Erfarenhet av arbete i lönesystem, gärna Palasso.

Dina personliga egenskaper:

Vi söker Dig som kan arbeta självständig och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare ska du vara flexibel, ha god samarbetsförmåga och ha en stark servicekänsla. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper vid leveranskontroll.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se, märk ansökan med referens: "Löneadministratör, Stockholm"

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.

Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.

Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • 40 timmar i veckan 6 månader med chans till förlängning
  • Publicerat: 24 mars 2015

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


31 oktober 2024

24 september 2024

Lönekonsult

Lönekonsult

31 oktober 2024

Löneadministratör, Huddinge kommun

Löneadministratör, Huddinge kommun

30 oktober 2024