Bemannia söker lönekonsulter med erfarenhet av heroma till Laholm

Arbetsbeskrivning

Bemannia söker Dig som vill arbeta heltid som lönekonsult och har tidigare erfarenhet av lönesystemet heroma. Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på Bemannia och uthyrd till vår kund i Laholm, Hallands Län. Uppdraget kommer att starta omgående och löpa 6 månader framöver.

Urval och intervjuer sker löpande - Välkommen in med din ansökan.

Dina arbetsuppgifter:

Ditt arbete som lönekonsult innebär att du:

- Erbjuder god service och ett gott bemötande genom att vara lösningsorienterade och engagerade i kundens användares vardag. Arbetssättet är öppet, bjuder in till samarbete och dialog och öppnar för förändringar och utmaningar.

- Arbetar förebyggande och vågar testa nya idéer, är kreativ, nyfiken och modig.

- Arbetar självständigt inom aktuella löneavtalsområden med löneadministration, konsulterar och stödjer chefer, medarbetare och förtroendevalda i förekommande löne- och arvodesfrågor.

- Planerar och organiserar det egna arbetet med arbetsgruppen samt är aktiv på de gemensamma mötena på Personalenheten.

- Tar eget ansvar för att säkerställa att rätt information finns för att utföra arbetsuppgifterna, samt vid överlämning, ta ansvar för att informationen du lämnar över är korrekt.

- Omvärldsbevakning, vara påläst i lag och avtal kopplat till aktuella löner och ansvarsområden.

- Handleder kundens användare i lön- och systemfrågor för att säkerställa att indata blir rätt. Förutom detta kan det förekomma andra på Personalavdelningen förekommande arbetsuppgifter.

Dina kvalifikationer:

- Genomförd KY-utbildning inom lön, annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdigt. Eventuellt kurser inom ekonomi, personal eller system.
- Ca 2-3 års erfarenhet av operativt arbete med lönehantering där du tolkat kollektivavtal.
- Dokumenterad erfarenhet av löneadministration från kommunal verksamhet.
- Tidigare erfarenhet i löne- och HR-systemet Heroma.
- Erfarenhet av att jobba i team och gärna med förbättringsarbete. Du ska ha erfarenhet av att jobba med kunder som är chefer och medarbetare i utbildningssammanhang och supportärenden kopplat till löneadministration.
- Goda kunskaper i MS Officepaketet.
- Meriterande är om du har erfarenhet av försäkrings- och ekonomifrågor i din tidigare roll.



Dina personliga egenskaper:

Du trivs med att arbeta självständigt på ett noggrant sätt och är van vid att planera och organisera ditt arbete mot uppsatta tidsramar tillsamman med din arbetsgrupp.
Vi ser gärna att du är intresserad av IT och vilka möjligheter det kan ge för att utveckla och förenkla ditt och andra användares arbete. Vidare är du öppen, glad och engagerad i ditt arbete.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se, märk ansökan med referens: "Lönekonsult Laholm"

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.

Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.

Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor Stockholm
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Deltid är också aktuellt. Visstid med chans till förlängning.
  • Publicerat: 13 april 2016

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022