OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ny registrator som kommer att ingå i ett team med andra registratorer och du kommer att arbeta på en kommuns kontaktcenter.
Kontaktcenter är första vägen in till kommunen för medborgarna. Kontaktcenter består av grupperna, registratur, telefoni, reception, stadsbyggnadsservice, konsumentrådgivning, arkiv, mottagning och bokningsgruppen.
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss uthyrd till vår kund. Uppdraget är på heltid med start omgående och förväntas pågå fram till 31 december, med stor chans till förlängning.
Arbetsbeskrivning
I arbetsuppgifterna som registrator ingår bland annat:
- Hantering och registrering av inkommande post samt e-post till funktionsbrevlådor tillhörande kommunens nämnder
- Se till att skapade postlistor finns tillgängliga och skickas ut till massmedia
- Sekretessbedömning och utlämning av handlingar
- Besvara frågor om ärenden från allmänheten och medarbetare
- Ge stöd, råd och vägledning till kommunens anställda i ärendehanteringssystemet
- Medverka till att kommunen har en effektiv och korrekt hantering av sina handlingar
- I tjänsten kommer att ingå del i förvaltning av kommunens nya ärendehanteringssystem Platina samt att hålla grundutbildning i systemet för kommunens handläggare.
Dina kvalifikationer:
Du har erfarenhet av arbete som registrator och är väl förtrogen med lagstiftningen som styr arbetet, alternativt adekvat utbildning exempelvis registrator och stats- eller förvaltningskunskap. Du har god it-vana och erfarenhet av digital ärende- och dokumenthantering.
Dina personliga egenskaper:
För att passa in i teamet med de andra registratorerna är det viktigt att du är noggrann, utåtriktad och har en väl utvecklad pedagogisk förmåga. Erfarenhet av kommunal sektor är meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta och som person är du positiv och trygg i dig själv. Du trivs med att stötta och vägleda andra och att ta ansvar samt driva utvecklingsarbete.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se, märk ansökan med referens: "Registrator, Stockholm"
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.
Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.
Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Ebermo
Carolina Elfving
Mattias Söderberg
Linus Lindersjö
Edith Malm
Gunilla Lindell
Anders Scabuzzo
Matilda Nyberg-Dahlbäck
Helen Schoultz
Annika Englund