OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bemannia söker nu efter en ekonomihandläggare som är starkt administrativ och som trivs i en kundnära samt utåtriktad roll. Vår kund är placerad i Nacka och uppdraget startar på heltid omgående och pågår tills mitten av mars 2017. För detta uppdrag finns chans till ytterligare förlängning.
Dina arbetsuppgifter:
Som ekonomihandläggare hos vår kund kommer du att arbeta i en bred roll med olika ekonomiska arbetsuppgifter. En stor del av rollen kommer vara att arbeta som handläggare i kundtjänst för att på ett lösningsorienterat sätt besvara kunders frågeställningar per telefon och mail. Dessa frågor rör främst fakturor, abonnemang och beställningar. I övrigt kommer man arbeta med övriga arbetsuppgifter som kräver en grundläggande ekonomisk kunskap om t.ex. kundreskontra, krediteringar, kravhantering, avskrivningar och betalningsflöden.
I sammandrag kommer du arbeta med:
- Kundkontakt via telefon och mail
- Ärendehantering och uppföljning
- Orderhantering och abonnemangshantering
- Fakturakörningar, påminnelseutskick
- Återbetalningar och krediteringar
- Avskrivningar och kvittningar
- Annullering av fakturor
- Registervård och annat administrativt arbete
Dina kvalifikationer:
- Gymnasieutbildning eller motsvarande med inriktning ekonomi. Högskoleutbildning inom ekonomi är meriterande.
- Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
- Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
- Goda datakunskaper i kontorsstödsprogramvara
- Goda kunskaper i ekonomisystem
- Meriterande om du tidigare arbetat inom kundtjänst eller med ärendehantering
Dina personliga egenskaper:
För att passa för tjänsten som ekonomihandläggare inom kundservice krävs att du är stresstålig och van att hålla ett högt tempo. Du bör vara strukturerad med ett analytiskt arbetssätt samt besitta hög samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är även omvärldsbevakande och lösningsfokuserad.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se, märk ansökan med referens: "Ekonomihandläggare Nacka"
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.
Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.
Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Ebermo
Carolina Elfving
Mattias Söderberg
Linus Lindersjö
Edith Malm
Gunilla Lindell
Anders Scabuzzo
Matilda Nyberg-Dahlbäck
Helen Schoultz
Annika Englund