OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du student och är intresserad av konsult – och rekryteringsbranschen? Brinner du för service och är flexibel? Vi på KFX HR-partner söker dig som vill bli en del av vårt familjära team och stötta med HR-administration samt få ta del av våra kunders receptioner i centrala Göteborg cirka 1/2-3 dagar i veckan.
Hos oss på KFX har vi ett högt arbetstempo som varvas med mycket skratt. Du kommer att arbeta på en arbetsplats som präglas av driv, engagemang, mål och med stort fokus på kund, konsult och kandidat. Vi söker just nu en rekryteringsassistenter till vårt härliga team på Odinsgatan i Göteborg!
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en allt mer digital värd. KFX fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare.
Med inte mindre än 35 år i branschen har vi idag regionala kontor runt om i hela landet. Vår målsättning är att kommunikationen, både internt och mot våra kunder, alltid ska präglas av respekt, lyhördhet och tydlighet. Hos oss kan du alltid komma med idéer, input och förslag – oavsett roll eller år inom bolaget.
Vårt arbetsklimat präglas av affärsfokus, teamkänsla och en positiv anda. På KFX stöttar vi varandra i motgångar och gläds åt varandras och vår gemensamma framgång.
Arbetsuppgifter
I rollen som rekryteringsassistent kommer du stötta rekryteringsansvarig med annonsskrivning, urval, telefonintervjuer, referenstagning samt HR-administration. Du kommer också få stötta upp i våra kunders receptioner där du bland annat kommer arbeta med växeltelefoni och internservice – därmed något för dig som gillar att agera spindeln i nätet och vara flexibel.
Du kommer få en stor inblick i vad rollen som rekryteringsansvarig och konsultchef innebär.
Du kommer även ansvara för KFX Göteborgs jourtelefon var tredje vecka kl. 06-08 måndag-fredag. Det innebär att ta emot, schemalägga och koordinera konsulter vid sjukdom.
Kvalifikationer
Vi söker dig som studerar en eftergymnasial utbildning och har ett intresse för HR eller motsvarande och har minst ett år kvar av dina studier. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med någon form av service och administration. Du behöver finnas tillgänglig 1/2-3 dagar per vecka samt vara öppen för att hantera vår jourtelefon kl. 06-08 var tredje vecka. Jourtelefonen kan hanteras hemifrån.
Vi söker dig som gillar att ta ansvar, är prestigelös och handlingskraftig. Hos oss kan det gå snabbt- det vill vi att du ska trivas i. Vi genar inte när det kommer till kvalitén, som person är det därför viktigt att du är strukturerad och noggrann. För att trivas i vårt team tror vi att du är utåtriktad, positiv och effektiv. Du har god datorvana, talar och skriver svenska obehindrat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Start för tjänsten: Enligt överenskommelse
Arbetstid jour : Måndag-fredag kl. 06-08 var tredje vecka
Möjlighet att ersätta på heltid under vissa veckor under sommaren kommer finnas.
Lön: Timlön.
Intervjuer sker löpande. Vid frågor eller funderingar kontakta rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00. Vi genomför personlighetstester och bakgrundkontroller på alla slutkandidater.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Jardelid
Lovisa Kvam
Lovisa Kvam
Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby
Emelie Wedin
Anna Jardelid
Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg
Mathilda Berg