Bemanning- och rekryteringsenheten söker HR-administratör

Bemanning- och rekryteringsenheten söker HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!



ARBETSUPPGIFTER
Är du en serviceinriktad person som genom ditt arbete vill ge de bästa förutsättningarna för att Gävle kommuns kärnverksamheter ska kunna utföra sitt arbete på bästa sätt? Bra, kom och gör Gävle bemannat tillsammans med oss!

Som HR-administratör på Bemanning och rekryteringsenheten jobbar du dagligen med bemanning, generella personalfrågor för vikarier samt andra operativa frågor som rör anställningar under sex månader.

I tjänsten som HR-administratör hos oss har du en väsentlig roll och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för bemanningen och rekryteringen av vikarier för alla verksamheter inom Gävle kommun. Du kommer ha mycket telefonkontakt därför utförs arbetet med ett professionellt bemötande och med en hög servicenivå i alla situationer.

Bemanningsenheten har öppet 365 dagar per år, vilket innebär schemalagd arbetstid mellan 06:30-17:15 samt helgarbete.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har en gymnasieexamen kompletterat med minst 2 års erfarenhet av service och administration. Har du en avslutad högskoleutbildning inom PA, HR eller annan utbildning som anses likvärdig av arbetsgivaren så är det meriterande för tjänsten. Vi ser gärna att du har arbetat med rekrytering och/eller bemanning, samt att du har arbetat i datorsystemen Time Care Pool, Personec och Microsoft Officepaketet.

Då verksamheten är händelsestyrd och omväxlande förutsätter det att du har ett flexibelt förhållningssätt och förmågan att själv se vad som behöver prioriteras. För att lyckas i rollen måste du trivas med snabba omställningar och parallella uppdrag.

Som person är du strukturerad, trygg och självgående. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt för att hitta lösningar på uppkomna problem, allt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse.

Löpande intervjuer kan ske, tjänsten är ett vikariat på 100% i 6 mån.
Önskat tillträde är i maj.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Bemanningsenheten
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2024
  • Ansök senast: 25 februari 2024

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024