Bemanning- och rekryteringsplanerare

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Vi söker dig som trivs att med att arbeta i ett högt tempo, är en problemlösare och som brinner för bemanningsprocesser.

Vi på Resurscenter består av fyra optimeringskoordinatorer, en samordnare och två Bemanning- och rekryteringsplanerare som nu blir tillsvidaretjänster.

Tillsammans i teamet på Resurscenter är vi en serviceenhet som ger stöd i bemanningsprocessen till Vård och omsorg, Kök och service samt Fritid – vi ser till att rätt person, med rätt kompetens arbetar på rätt plats i rätt tid. Du som Bemanning- och rekryteringsplanerare har en viktig roll för att verksamheten ska fungera.

Arbetsuppgifter
Att arbeta som Bemanning- och rekryteringsplanerare på Resurscenter i Härjedalens kommun ställer höga krav på att rätt personal bokas in på rätt uppdrag. Vi anpassar oss löpande efter våra verksamheters behov och önskemål och det är därför viktigt att du är lyhörd och har en analytisk förmåga. Du bör även vara lösningsorienterad och orädd inför nya utmaningar och situationer.

Tillsammans med teamet på Resurscenter ansvarar du för att lösa korttids- och långtidsfrånvaro i verksamheterna, till vår hjälp har vi verktyget TimeCare för bemanningsplanering. 

Arbetet innebär också att rekrytera nya vikarier till verksamheterna. Du behöver vara bekväm i att arbeta med hela rekryteringsprocessen från ax till limpa. Arbetet innebär alltifrån att arbeta fram kravprofiler, publicera annonser, hålla intervjuer, ta referenser och erbjuda/avslå anställning. Till vår hjälp vid rekrytering har vi verktyget Webcruiter.   

Utifrån din roll som Bemanning- och rekryteringsplanerare kan du också involveras i utvecklingsarbeten eller uppföljning av resultat kopplat till bemanning och rekrytering. Det är ett spännande och utvecklande arbete där den ena dagen inte är den andra lik.

Kvalifikationer
Du har som lägst en gymnasial utbildning. Det är meriterande om du har någon form av eftergymnasial utbildning inom bemanning och/eller rekrytering.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från bemannings-/rekryteringsbranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundbemötande, administration och/eller koordinering samt rekrytering.  

Erfarenhet av TimeCare är önskvärt. God kunskap i Officepaketet och datorvana är ett krav.   

Personliga egenskaper
För att lyckas som Bemanning- och rekryteringsplanerare hos oss på Resurscenter ska du vara social och utåtriktad. Vi söker dig som har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer, din förmåga att samarbeta med andra såväl internt som externt är mycket god. Du är analytisk, strukturerad och van vid att arbeta med parallella uppgifter under tidvis högt tempo. Du håller en hög servicenivå, trivs med ansvar, är målinriktad, vågar tänka själv och du tycker det är roligt och utvecklade att tänka nytt.

Du uttrycker dig väl i både tal som skrift, är strukturerad, noggrann och flexibel. 

Resurscenters motto är ”vi gör varandra bra” och vi stöttar varandra inom teamet, du är en lagspelare precis som oss andra på Resurscenter. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett varierat och utvecklande arbete i Härjedalens kommun, tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor på Resurscenter. Som Bemanning- och rekryteringsplanerare kommer du få goda erfarenheter av koordinering och planering av personal på både kort och lång sikt.

Kontaktinformation
Anna Svenberg, tf Enhetschef, 0680-163 05, anna.svenberg@herjedalen.se

Catarina Månsson, Fackligt ombud Vision, 0680-16352 0680-16300, catarina.mansson@herjedalen.se

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 26 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


31 oktober 2024

Arbetsmarknadskoordinator till Alingsås kommun

Arbetsmarknadskoordinator till Alingsås kommun

30 oktober 2024

29 oktober 2024