Bemannings Controller

Bemannings Controller

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Team Olivia Group

Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I Team Olivia ingår drygt 50 bolag. Vi sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället.

Affärsområde Omsorg:

Affärsområdet omsorg erbjuder och skapar förutsättningar för människor, genom våra tre marknadsområden: Individ & Familj, LSS och Hemomsorg. Vi är ett affärsområde i tillväxt och arbetar ständigt för att bli “bäst på att bli bättre”. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet som koncern gör vi skillnad för fler. Varje dag.

Nu söker vi en bemanningscontroller för en affärskritisk roll till marknadsområdet LSS.

Om rollen

Rollen som bemanningscontroller hos oss innebär en nyetablerad roll och med det stora möjligheter att påverka och utveckla rollen framåt. Vi befinner oss på en spännande resa, där vi med denna roll stärker upp och kvalitetssäkrar arbetet kopplat till vår bemanningsprocess. Som bemanningscontroller är du med och bygger upp en ny central stödfunktion i marknadsområdet och har stor möjlighet att påverka och utveckla rollen.

I rollen utvecklar och kvalitetssäkrar du arbetet, där vårt mål är att uppnå en hållbar bemanningsplanering och resursoptimering i våra verksamheter. Med ett starkt fokus på analys och uppföljning av schemaläggning stöttar du chefer i förändringsprocesser. Du ansvarar för löpande uppföljning av verksamhetens bemanning, schemaläggning och planering. I din roll kommer du även att utbilda chefer, samt ge stöd i frågor som avser lagar och avtal för bemanning och schemaläggning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter


Utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsprocessen



Löpande analysera nuläge samt förbättra och kvalitetssäkra scheman utifrån intern kontroll



Stötta chefer i förändringsprocesser samt ansvara för löpande uppföljning av verksamheternas bemanning och planering ur ett ekonomiskt perspektiv



Ansvara för utbildning i resursoptimering och bemanningsplanering



Stötta verksamheterna i budgeteringprocesserna från bemanningsperspektivet



Stötta i frågor gällande lagstiftning kopplat till schemaläggning, bemanning och avtal


Vem är det vi söker?

För att lyckas i rollen behöver du ha en god erfarenhet inom verksamhet med komplex schemaläggning och bemanningsplanering. Du är kommunikativ, relationsbyggande, lösningsfokuserad och gillar att driva projekt i mål. Vidare är du strukturerad, tar egna initiativ och vågar ifrågasätta och komma med nya perspektiv. Du har ett affärsorienterat förhållningssätt, förmedlar kunskap och motiveras av att driva förändring.

Kvalifikationskrav:


Relevant akademisk utbildning



 Minst 3-5 års erfarenhet med bemanningsplanering och resursoptimering



 Erfarenhet av att utbilda medarbetare inom bemanning och schemaläggning



Erfarenhet av att skapa utbildningsmaterial och handböcker



 Kompetens inom personal- och bemanningsekonomi



 Kunskap kring lagar och avtal som reglerar arbetslivet



 Erfarenhet av att driva projekt och genomföra förändringar


Vi ser det även som meriterande om du har:

Projektledar- eller förändringsledningserfarenhet



 Erfarenhet av arbete i Quinyx


Söker du en affärskritisk roll och klappar ditt hjärta för att effektivisera processer?  Då är detta tveklöst rollen för dig.

Vad vi kan erbjuda

Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal och marknadsmässiga förmåner som tjänstepension, försäkringar och friskvård.  Vi erbjuder dig stort utrymme för hybridarbete med möjlighet att jobba på distans.

Placering

Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Solna, där de fantastiska kollegorna inom koncernens funktioner också är placerade. Du behöver i övrigt vara flexibel och ha möjlighet att resa i arbetet, då verksamhetsbesök är en viktig del av arbetet.

Om rekryteringsprocessen

Sista ansökningsdag är 2024-01-07. Tillträde till tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför alltid en bakgrundskontroll  på slutkandidat, som en del av vår rekryteringsprocess.

Vid frågor om tjänsten kontakta Rekryteringschef Hanna Kraft, hanna.kraft

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2023
  • Ansök senast: 7 januari 2024

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024