OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norsjö kommun
Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll.
Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vi brukar skryta om att här har vi världens bästa vardag!
Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden.
Beskrivning
Norsjö kommun står nu inför uppstart av ett nytt personalplaneringssystem.
Vi söker därför två bemanningsplanerare som kommer vara nyckelpersoner i att bygga upp och utveckla organisationen inom främst verksamhetsområdet Omsorg. Målet är att skapa scheman som gör att medarbetare får en så bra arbetssituation som möjligt, kunna möta det framtida behovet av medarbetare samt skapa en god bemanningsekonomi där resurserna används på rätt sätt.
Som bemanningsplanerare krävs att du har analytisk förmåga, logiskt tänkande och kan hantera stress. Emellanåt kan det bli högt tempo och då har du förmågan att prioritera, hålla dig lugn och fokuserad. Vi ser också att du är mycket noggrann och strukturerad i sitt arbetssätt. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Bemanningsplanerarna sitter tillsammans och ska utifrån underlag och diskussion med cheferna skapa hållbara scheman för våra medarbetare samt boka ut vikarier till omsorgens verksamheter vid korttidsfrånvaro. Verktygen som används är MultiAccess samt Time Care Pool.
Arbetsuppgifter
- Schemaläggning (MultiAccess)
- Vikarieanskaffning (Time Care Pool)
- Vikariehantering (rekrytering, introduktion, uppföljning)
- Övrig systemhantering (Personec, TCP, MA)
- Administrativa kringuppgifter
- Vara en länk mellan beställande kunder och vikarierna
Kvalifikationer
- Akademisk utbildning med relevans för tjänsten (exempelvis personalvetenskap eller administration) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig
- Erfarenhet av arbete i Time Care Planering (MultiAccess) eller annat schemaläggningssystem
- Kunskap i schemaläggningsprocessen
- Kunskap i lagar och avtal som påverkar schemaläggnings- och vikarieanskaffningsprocessen såsom ATL och LAS
- Erfarenhet av personaladministration
- Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift
Egenskaper
- Drivande
- Utvecklande
- Analytisk förmåga
- Se helheten
- Arbeta självständigt
- Serviceinriktad
Meriterande
- Tidigare erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet samt att du har en vilja och ett engagemang att vara med och driva verksamheten framåt.
Rekrytering sker löpande.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.