OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av verksamheten
Butikskonsult & Verksamhetsstöd tillhör Butik & Försäljning som ansvarar för samtliga profiler Maxi, Kvantum, Supermarket och Nära inom ICA Sverige. Butikskonsult & Verksamhetsstöds uppdrag är att utveckla och leverera produkter och tjänster till ICA butikerna och butiksnära roller med fokus på kundernas behov och butikslönsamhet genom att kombinera kompetens från erfarna butiksmedarbetare med analytiska förmågor & ny teknik. Affärsområdet består av cirka 100 kunniga och engagerade medarbetare och omsätter cirka 100mkr per år.
Det här är ditt blivande jobb
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att vägleda butiken i deras bemanningsplaneringsprocess, från övergripande och strategisk nivå till schemaläggning på avdelnings- och individnivå. Arbetet genomförs till stor del på plats i butik och alltid i tät dialog med aktuell butik. Målsättningen med ditt uppdrag är att genom ett konsultativt förhållningssätt stötta butiken i att skapa en bemanning med bra balans mellan affärsidé, kunderbjudande och kostnadseffektivitet.
Du ingår i ett regionalt tvärkompetent team av kollegor med olika typer av bakgrund och kompetensområden, samt Butikskonsults kompetensgrupp Smart Bemanning.
Vi erbjuder ett gott arbetsklimat med många utvecklingsmöjligheter. Brinner du för butiksdrift och bemanningsplanering och vill utvecklas vidare inom ICA så ta chansen och sök jobbet!
Även om primära arbetsuppgifter är kopplade till bemanning har du även på möjlighet att leverera fler tjänster utifrån butikskonsults tjänsteportfölj på sikt såsom t.ex. Ledande Butiksdrift.
Jobbet innebär resor och övernattningar inom Sverige och det är därför viktigt att du har både vilja och möjlighet att resa i tjänsten. Möjlighet till tjänstebil finns.
Vem är du?
Du är nyfiken, innovativ och modig! Denna roll kräver att du är intresserad av att ligga i framkant inom butikstjänster och innovation. Du är orädd och har en drivkraft att ständigt utveckla dig själv och andra utifrån ICA-butikernas behov.
Du är gärna utbildad inom HR och personalvetande eller har motsvarande kunskaper genom erfarenhet. Du har god och bred erfarenhet från dagligvaruhandeln, gärna från ledande befattning i butik. Det är meriterande med erfarenhet från flera olika butiker och profiler. Du är väl insatt i den dagliga driften i butik, samt har god förståelse och kunskap om vad som driver butikernas lönsamhet och effektivitet. Du får med dig andra i att förverkliga idéer till handling.
Meriterande är om du jobbat med bemanningsplanering och schemaläggning i butik, kanske som avdelningschef, personalchef eller butikschef, och har grundläggande kunskaper om arbetsrätt, främst arbetstidslagar, kollektivavtal, arbetsmiljö och facklig samverkan. Du har erfarenhet av arbete med bemanningssystem och behovsplanering i butik.
Som person vill vi att du är självgående, initiativrik, lösningsorienterad, noggrann och strukturerad. Utöver dessa egenskaper har du även en god pedagogisk förmåga och är trygg i dig själv.
Känner du igen dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Placeringsort
Primär placeringsort är Göteborg men sökandes från hela södra Sverige välkomnas då möjlighet finns att utgå från även Växjö & Malmö och din primära arbetstid spenderas i våra butiker.
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.
Kontaktperson
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Thomas Ljungberg, 010-422 01 83, thomas.ljungberg@ica.se
Sista datum för ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 29 augusti 2022. Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerats.
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Försäljningschef Michael Johansson
070-3606241
Magnus Rehn
070-3999553
HR konsutl Sussi Anthav
076-8091863
Chef Helena Lundén
031-83 52 26
HR Jessica Magnusson
0303-571 78
Magnus Rehn
031-83 54 52
Chef Helena Lundén
031-83 5226
Chef Per-Ola Martinsson
031-83 53 92