OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Orsa kommun, en liten pärla i Siljansbygdens norra del. Här finns vildmark runt knuten och kulturen i centrum. I Orsa gör vi saker tillsammans på ett enkelt sätt med nära samverkan och korta beslutsvägar. I Orsa skapar vi med människor, inte för, här finns livskvalitet och vi gör saker möjliga. I Orsa finns gemenskap, mod och skaparkraft.
Verksamhetsområdet Service och utveckling ansvarar för kost, planering och utveckling samt gemensamt stöd och medborgarservice.
Gemensamt stöd och Medborgareservice är en central stödfunktion genom nämndsadministration, administrativt stöd, arkiv, inköp och upphandling, kontaktcenter, vaktmästeri samt bemanning.
Beskrivning
Inom Gemensamt stöd och medborgarservice pågår en utveckling av det administrativa arbetet.
Vi söker nu dig som vill vara med i vårt team och vara engagerad i det fortsatta arbetet. Du kommer att ingå i ett viktigt team som jobbar med bokning av vikarier och administration.
Arbetsuppgifter
Ett spännande uppdrag med stor variation. Du kommer att stötta Bemanningsenheten i att boka vikarier till kommunens verksamheter efter beställning och du kan komma att stötta Kontaktcenter med viss ärendehantering och medborgareservice.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Boka vikarier efter beställning
- Upprätta anställningsavtal
- Beställningar
- Fakturahantering
- Administration
- Mottagning av fysiska besök
- Svara i kommunens Kontaktcenter
- Kommunikation kring pågående ärenden
För att trivas hos oss krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringar och ett högt tempo. Du drivs av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Genomförd eftergymnasial utbildning, gärna högskoleutbildning, med inriktning service/
administration/kommunikation (eller motsvarande kunskapsnivå eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig).
- Flerårig yrkeserfarenhet från arbete med utåtriktad service.
- Mycket god kommunikativ kompetens. Lyhördhet.
- Förmåga att snabbt hitta information som efterfrågas.
- Drivkraft att utveckla sig själv och verksamheten.
- Lösningsfokuserat förhållningssätt.
- En representativ förmåga och är en utåtriktad person med hög social kompetens.
- Sinne för struktur, ordning och reda, är flexibel och har förmågan att prioritera.
- Förmåga att trivs med att jobba i högt tempo och med att ha många bollar i luften.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet och Office 365
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har fallenhet för att ge god service. Det är viktig att du kan skapa förtroende och goda relationer, såväl internt som externt, då du samarbetar nära våra chefer, vikarier och medborgare.
För att klara arbetsuppgifterna krävs:
- Hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt.
- God samtalsteknik i telefon.
- Vana och skicklighet i att söka information, sammanfatta och kommunicera i olika kommunikationskanaler.
- God förmåga att hantera sociala medier.
- Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling
Villkor
- Vid tillsättningen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet
- Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden
- Arbetsprover kommer att genomföras som en del i rekryteringen
- Körkort B är ett krav för tjänsten
- Yrkeserfarenhet krävs
- Goda kunskaper om kommunal verksamhet är meriterande
Observera att tillsättningen av tjänsten verkställs endast om nuvarande tjänstledig medarbetare går vidare till nya uppdrag, detta med besked 2021-12-31.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.