Bemanningsadministratör

Bemanningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det nästan alltid kommer att vara värt det.

Vi söker nu en serviceinriktad bemanningsadministratör som vill vara med och bidra till ett framtida Skellefteå.

Bemanningscenter ansvarar för administration av bemanning samt personalförmedling. Verksamhetens kunder är chefer, medarbetare och brukare inom Stöd och service samt Vård och omsorg.

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsadministratör kommer du att ansvara för att samordna behovet av korttidsvikarier. Bokningar av vikarier sker genom bemanningssystemet TimeCare Pool. I dina arbetsuppgifter ingår även att introducera chefer och nya vikarier i TimeCare Pool. Bemanningscenter har öppet alla årets dagar, vilket innebär att anställningen avser även helgtjänstgöring.

Du deltar aktivt i bemanningsgruppens utvecklingsarbeten, men även andra uppdrag som rör personal- och verksamhetsutveckling kan förekomma. Du håller dig uppdaterad i förändringar av administrativa rutiner, riktlinjer och de system du arbetar i.

KVALIFIKATIONER
Du är en erfaren och skicklig administratör med god kunskap kring olika frågor som regleras i LAS. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i TimeCarePool i rollen som bemanningsadministratör och i WinLas. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av andra rekrytering- och bemanningsfrågor. Du är van att använda datorn som ditt främsta arbetsredskap och förstår vikten av god kommunikation, både skriftligt och muntligt. För tjänsten krävs fullständiga gymnasiebetyg.

Som person är du van vid att strukturera, hålla ordning och reda och att prioritera dina arbetsuppgifter efter verksamhetens behov. Du trivs i en serviceinriktad roll, gillar att ha kundkontakter och träffa många människor . Du ser möjligheter och vågar komma med nya idéer och infallsvinklar.

ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.

Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sari Rytioja, enhetschef
0910-73 50 00
Kerstin Eriksson, Vårdförbundet
0910-73 50 00
Eva Hård, verksamhetschef
0910-73 50 00, 070-252 80 09
Peter Näsström, verksamhetschef, hemtjänst
0910-73 50 00
Lars-Gunnar Forsberg, Vision
0910-73 50 00
Margareta Carlsson, Kommunal
0910-73 50 00
Madeleine Andersson, boendechef
0910-73 50 00
Lena Nyström, Kommunal
0910 - 73 50 00
Annica Viklund, chef personlig assistans
0910-73 50 00
Jessica Lundh, chef personlig assistans
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, Socialkontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 5 december 2021

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024