OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Kommunledningsförvaltningen har fokus på ledning, samordning och uppföljning för att kommunkoncernen ska arbeta effektivt med invånarnas bästa i fokus. Förvaltningen leder och samordnar samhällsbyggandet och jobbar för hållbar tillväxt i Halmstads kommun. Tillsammans ansvarar vi också för styrning och utveckling av kommungemensamma frågor som HR, kommunikation, administration och ekonomi.
HR-avdelningen har i uppdrag att leda, samordna, följa upp och stödja förvaltningarnas och bolagens arbete inom områdena medarbetarskap, ledarskap, kompetens, hälsa och arbetsmiljö samt lön och villkor. Halmstads kommun har beslutat att starta en samordnad bemanningsfunktion den 1 november i år. Den samordnade bemanningsfunktionens uppdrag blir att hantera verksamheternas vikariebehov vid frånvaro upp till 6 månader. Det innebär rekrytering av timavlönade, månadsavlönade och semestervikarier samt bemanning av inkomna behov vilka kan tillsättas av såväl ordinarie medarbetare, genom
t ex resurspass, och timavlönad personal.
ARBETSUPPGIFTER
Var med och forma vår nya samordnade bemanningsfunktion. Vårt uppdrag innebär bland annat att tillsätta vikarier från enstaka timmar upp till 6 månader utifrån verksamheternas behov samt anställning av sommarvikarier. Tillsättningarna riktar sig i huvudsak mot baspersonal för hemvårdsförvaltningen, socialförvaltningen, servicekontoret samt daglig verksamhet. Det innebär ett nära samarbete med förvaltningarnas enhetschefer och HR-organisation. Som bemanningsadministratör har du en viktig roll att tillgodose de olika förvaltningarnas bemanningsbehov.
Uppdraget består i att utifrån ett helhetsperspektiv matcha verksamheternas och kundernas behov med tillgänglig kompetens. Du kommer att arbeta mycket i systemet HEROMA, så god datorvana och intresse för att lära dig använda system är viktig.
Arbetet ställer höga krav på noggrannhet och förmåga att fatta snabba beslut i ett högt tempo.
Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag till söndag.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasiekompetens som arbetsgivaren bedömer som lämplig för tjänsten. Vi ser även att du har god förmåga att hantera en dator och arbeta i olika digitala system. Har du erfarenhet av HEROMA ser vi det som positivt.
Erfarenhet av bemanning och personalplanering ser vi som meriterande och om du tidigare arbetat inom vård och omsorg.
Förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten då arbetsuppgifterna innebär mailhantering och samtal med personal i verksamheten.
Ett gott bemötande och särskilt god samverkan med andra är av yttersta vikt i tjänsten samt att du trivs att arbeta i ett högt tempo.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att vederbörliga beslut tas
Varmt välkommen med din ansökan!