Bemanningsadministratör

Bemanningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Herrljunga kommun - hjärtat av Västra Götaland! Med våra goda pendlingsmöjligheter och vår tydliga och välkomnande VI-känsla är vi kommunen och arbetsgivaren för dig. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål om långsiktig hållbarhet och att bli 10 000 invånare.

Bemanningsenheten inom Herrljunga Kommun rekryterar korttidsvikarier inom Socialförvaltningen. I bemanningsenhetens pool finns tillsvidare- och timavlönad personal. Vi anställer undersköterskor , stödassistenter och personliga assistenter.

Vi söker nu en ny kollega till rollen som planeringsledare och bemanningsadministratör! Som anställd hos oss får du möjlighet till att arbeta inom flera olika verksamheter och vidga ditt kompetensområde. Välkommen till oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som Bemanningsadministratör/planeringsledare på bemanningsenheten kommer du vara en stödfunktion för andra verksamheter där din främsta arbetsuppgift är arbete med korttidsrekrytering, kompensförsörjning och personaladministration. Du kommer att ansvara för hela processen kring vår personal - från annonsering, intervjuer och referenstagning till anställning, passbokning och utplacering.

Du arbetar med såväl vår tillsvidareanställda poolpersonal som våra intermittent, timavlönade samt bokar resurspass för personal inom andra enheter.

I rollen ingår också ett ansvar för det praktiska genomförandet av socialförvaltningens digitala introduktionsutbildning.

Du kommer tillhöra ett arbetslag med planeringsledare samt enhetschef. Du får möjlighet till att medverka till enhetens utvecklingsarbete.

Du kommer vara schemalagd vardagar 06,30 -16,30 vilket kan komma att förändras.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har någon form av utbildning, gärna med en administrativ inriktning, personal eller likvärdigt som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Vi söker dig som har erfarenhet av administration, personalplanering eller liknande arbetsuppgifter.
Det är vidare mycket meriterande om du har kunskaper inom arbetsrätt och ekonomi inom kommunal verksamhet.

Du har god datavana och erfarenhet av officepaketet, främst Excel.

Meriterande är även tidigare erfarenhet av systemet TimeCare och/eller Personec.

Vi söker dig med en god organisatorisk förmåga och kännedom om verksamheterna inom förvaltningen.

För att trivas i rollen som planeringsledare bör du vara bekväm med telefonen som arbetsredskap samt ha lätt för att arbeta digitalt. Vidare bör du känna dig trygg i din roll som arbetsgivarens företrädare och att sträva för verksamhetens bästa.

Som person ser vi att du är stresstålig , flexibel och har god logistikförmåga, hög grad av socialkompens och god servicekänsla . Du trivs med att arbeta i grupp med nära samarbete.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet


ÖVRIGT
I Herrljunga kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Om heltidsuppdrag saknas kan det innebära att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Herrljunga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Herrljunga kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Agneta Lindberg
0513-17343
Anna Christensen
0513 - 17348
Susanne Åhman
0513-17140
Eva Österlund Hjort
0513-17150
Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel
0513-17000
Susanne Aronsson
0513-17156
Elisabeth Skarnehall
0513-17146
Maria Zettersten
0513-17185
Josefin Fjällman
0513-17184
Maria Eliasson
0513-172 52

Sammanfattning

Besöksadress

Torget 1 Herrljunga
None

Postadress

Torget 1, Box 201
Herrljunga, 52423

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024