Bemanningsadministratör

Bemanningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.




OM ARBETSPLATSEN

Social sektorn bedriver individ-och familjeomsorg, äldreomsorg, omsorg för funktionsnedsatta och socialpsykiatri.

Dessa verksamheter är organiserade i sju olika områden under var sin områdeschef. En Sektorchef svarar för den övergripande ledningen och styrningen av sektorn och är närmaste chef för de sju områdescheferna samt sektorns stab/administrativa enhet.

OM TJÄNSTEN

Tjänsten är organiserad inom Stab- och administration och direkt underställd sektorchefen. På enheten är förvaltningens stödresurser samlade i form av kontors- och nämndadministration, verksamhetsutveckling, projekt- och utredningsarbete, verksamhetssystem, systemansvariga, information, personal- och ekonomifrågor, administrativt chefsstöd, personalbemanning, rapportera statistik, fakturering och kontering, bostadsanpassning, budget- och skuldrådgivning, utbildning samt medicinskt ansvarig sjuksköterska/psykiatrisamordnare. Detta är en del av Stab- och administrationens arbetsuppgifter.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetet som bemanningsadministratör består av personalbemanning, administrativt chefsstöd, schemaansvarig för personal, rapportera statistik för verksamheter, fakturering och kontering.

 

Erfarenhet av liknande verksamhet är ett krav.

 

KVALIFIKATIONER

Gymnasieskola eller likvärdig utbildning samt kunskap och vana vid arbete i dataprogram såsom Word, Excel, Timepool, och TimeCare plan, Visma/Personec med flera.

Erfarenheter av personaladministrativt arbete är en merit.

Du kommer att behöva vara självständig, kreativ och kunna ta egna initiativ med eget ansvar, kunna ha flera arbetsuppgifter på gång samtidigt och god samarbetsförmåga.

Arbetsgivaren kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet.

MERITERANDE

Word, Excel, Timepool, och TimeCare plan Visma/Personec med flera.

OMFATTNING OCH TILLTRÄDE

100 % och tillträde snarast eller efter överenskommelse.

KONTAKTPERSONER

Områdeschef: Therese Nyman 0223-29 000

Administratör: Helen Björkefors 0223- 29 283

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

 vision@norberg.se, Jessica Kvist och bergslagen@kommunal.se

ÖVRIGT

Sista ansökningsdag, 2021-01-15, Anställningsintervjuer kan komma att genomföras innan ansökningstidens utgång.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024