OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Bemanningsenheten ansvarar för rekrytering och bemanning av vikarier för hela vård- och omsorgsförvaltningen. Bemanningsenheten sköter också den centrala schema- och samplaneringen för hemtjänsten, särskilt boende, LSS och socialpsykiatrin.
Vi behöver stärka upp vårt härliga team och söker dig med positiv energi och som trivs med att vara en del av en gemenskap och att arbeta med en bredd av arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som präglas av stor öppenhet och hög laganda där vikten av att hjälpa varandra för att nå målet väger lika tungt som den individuella prestationen.
Arbetsuppgifter
Vi söker en bemanningsadministratör som vill vara med på det spännande arbetet att utveckla bemanningsenheten inom vård-och omsorgsförvaltningen.
Arbetet som bemanningsadministratör utförs med ett professionellt bemötande och med en hög servicenivå i alla situationer där ett lösningsfokuserat förhållningsätt är grunden. Verksamheten är kundorienterad och kräver hög stresstålighet, då arbetet periodvis sker under tidspress.
Arbetet innebär i huvudsak att bemanna med vikarier då verksamheterna har behov. I arbetet ingår administration kring hantering och rekryteringen av vikarier. Bemanningsenheten ansvarar även för all rekrytering och tillsättning av semestervikarier och feriearbetare inom förvaltningen. Som bemanningsadministratör har du även en arbetsledande arbetsuppgifter som till exempel utbeordring och lönesättning.
I rollen som bemanningsadministratör kräver det en god samarbetsförmåga med kollegor samt en god struktur. Vi söker dig som vill arbeta med att digitalisera processer och som har en systemförståelse, för att vara med och skapa en effektiv bemanningsenhet.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Eftergymnasial utbildning inom personal eller administration ses som meriterande.
För jobbet krävs att du har stor erfarenhet av administrativt arbete som innebär planering av schema och arbetstid. Du trivs med att ha en serviceinriktad roll med många kundkontakter och är tydlig i din kommunikation och har förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Då vi använder IT-stöd i arbetet krävs också god datamognad, gärna från personal- och tidsplaneringssystem. En positiv inställning till digitalisering är en förutsättning för att kunna fungera väl i denna tjänst. Tidigare arbete från bemanningsbranschen samt kännedom om verksamheterna vi servar är meriterande. Du bör ha bra kunskap inom aktuell arbetstidslagstiftning.
Som person är du serviceinriktad, glad, analytisk med lösningsfokus samt stresstålig. Du trivs med högt tempo och hanterar gärna flera saker samtidigt. Du ser möjligheter och tar gärna stort eget ansvar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlängning. 20210501-20220430 eller tillträde efter överenskommelse.
Schemalagd arbetstid som inkluderar lördag, söndag och övriga helgdagar. Heltid. Fast lön.
Kontaktperson
Enhetschef Andreas Paulsén, växel 0240-86000
Facklig kontaktperson
Vision via kommunens växel, 0240-86000
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 210411. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.