Bemanningsadministratör inom bemanning, administration och schemaläggning

Bemanningsadministratör inom bemanning, administration och schemaläggning

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Trivs du med administrativa arbetsuppgifter och vill samtidigt arbeta för att säkerställa att våra brukare får den vård de behöver och att verksamhetens bemanning fungerar? Då kan tjänsten som Bemanningsadministratörvara för dig! 

Som bemanningsadministratör ingår du enheten BAS (Bemanning, Administration och Schemaläggning) som består av tolv kollegor. I arbetet ansvarar du för Vård- och omsorgsförvaltningen och Socialförvaltningens verksamheter med närmare 2500 medarbetare. Dina arbetsuppgifter består av lönehantering, schemaläggning och personaladministration för dessa medarbetare. Vidare kommer du också hantera långtidsfrånvaro, nyanställningar och avslut.  Som bemanningsadministratör utgör du en viktig funktion för att säkerställa att våra medarbetare får rätt lön i rätt tid och har ett schema anpassat efter verksamhetens behov. I ditt arbete kommer du att samarbeta med verksamhetens chefer och samordnare och ha en kontinuerlig dialog. Vidare kommer du även delta i enhetens utvecklingsarbete med förbättringar framåt. 

Din arbetsplats
Som kommer du att stötta våra medarbetare och verksamheter som återfinns inom kommunens äldreomsorg, LSS Funktionsstöd och Råd & Stöd. Enheten BAS (bemanning, administration och schemaläggning) är en ny enhet som startades upp i februari 2023 med syfte att möta behovet hos våra brukare, medarbetare och chefer. Vår enhet består av två delar, Bemanningsservice som ansvarar för timavlönade vikarier, och Planeringsservice som ansvarar för lönehantering, schemaläggning av månadsavlönad personal. 

Tjänsten är på 100% och du kommer att arbeta vardagar under kontorstid med flexavtal. Vårt kontor är placerat i centrala Linköping. 

Du som söker
Vi söker dig som har en godkänd och avslutad utbildning på gymnasienivå. Det är meriterande om du även har en eftergymnasial utbildning inom HR, beteendevetenskap, administration, ekonomi alternativt en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. 

För att ha goda förutsättningar hos oss behöver du ha erfarenhet av schemaläggning och löneadministration. Vi ser gärna att du har kunskap om arbetsrätt eftersom du i arbetet behöver veta vad som gäller kring lön och schema enligt lagar och förordningar. I din roll kommer du att arbeta med många kontaktytor och med både dator och telefon vilket innebär att det är ett krav på att du har god datorvana och systemvana samt kan skriva och tala svenska obehindrat.

Vi söker dig som kan arbeta bra med andra människor och som kan relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är en viktig stödfunktion för våra verksamhetschefer och du behöver därmed vara tillmötesgående och uppmärksam i ditt bemötande. Du visar också intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Arbetet innebär också att kunna vara strukturerad, vilket innebär att du har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Schemaläggning är en viktig del i arbetet och vi ser gärna att du är kreativ och kan komma med idéer och nya angreppssätt vid upprättandet av scheman. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 12643

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2024
  • Ansök senast: 13 mars 2024

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024