OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Är du serviceminded, lösningsorienterad och redo för nya utmaningar? Då ska du läsa vidare för vi på Bemanningsenheten Nordost söker en ny bemanningsadministratör på ett längre vikariat. Som bemanningsadministratör hos oss får du kollegor som har kul ihop och bryr sig om varandra. Vårt team strävar ständigt efter att utvecklas och hjälper varandra att tänka nytt.
Bemanningsenheten tillhör äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen och som administratör ansvarar du för att tillgodose timavlönade vikarier till våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande. Du kommer tillhöra ett team på 9 medarbetare där vårt samarbete genomsyras av tillit och ansvarstagande vilket skapar utveckling för arbetsgruppen.
Dina huvuduppgifter kommer vara att boka vikarier i systemet Time Care Pool och att ha kontinuerlig kontakt med både våra vikarier och verksamheter. Du stöttar i frågor kring lön, tider, sjukfrånvaro, bokning och i våra IT-system. Rollen som bemanningsadministratör är komplex, varierande och framför allt viktig då du ansvarar för all administration kring de timavlönade.
Du kommer arbeta från vårt kontor i Gamlestan. Dina arbetstider kommer vara måndag till fredag mellan tiderna 06.30 - 15.00 och 07.30 - 16.00.
Tjänsten kommer att tillsättas så fort vi hittar rätt person så tveka inte att ansöka redan idag!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med utbildning inom administration, personal och arbetsliv eller annan likvärdig högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom administration eller bemanning. Det är även meriterande om du har tidigare arbetat inom vård och omsorg. Vi använder oss av systemen Time Care Pool och Personec, därför är det självklart meriterande om du har tidigare erfarenhet av dessa men det viktigaste är att du god datorvana samt kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Inom bemanningsenheten strävar vi alltid efter att ge en utmärkt service till våra verksamheter, chefer, kandidater och timavlönade. Vi söker därför dig som är lösningsfokuserad och som vill ge god service. Du tar egna initiativ och vill gärna hjälpa dina kollegor. Vi är ett gott gäng som arbetar tillsammans men rollen kräver också att du kan arbeta självständigt och driva processer.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.