Bemanningsadministratör till BAS

Bemanningsadministratör till BAS

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är placerad inom förvaltningen Leanlink som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt med vård, stöd och omsorg, för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Som Bemanningsadministratör ingår du i ett team med tolv kollegor där ni ansvarar för de månadsavlönade inom Leanlinks verksamheter. Leanlink består idag av närmare 2500 medarbetare och du kommer att vara ansvarig för arbeta med schemaläggning, lönehantering samt administration för dessa medarbetare. Du kommer att utgöra en viktig funktion för att säkerställa att våra medarbetare får rätt lön i rätt tid och har ett schema anpassat efter verksamhetens behov. Dina främsta arbetsredskap kommer att vara telefon och datasystem inom bemanning och administration.

Dina arbetsuppgifter består främst av lönehantering, personaladministration och schemaläggning. Du kommer hantera långtidsfrånvaro, nyanställningar och avslut, skapa scheman för våra verksamheter samt ha en kontinuerlig dialog med verksamheternas chefer samt delta i enhetens utvecklingsarbete för förbättringar framåt.

Då två av våra kollegor kommer att gå vidare med andra arbetsuppgifter inom förvaltningen söker vi nu efter deras ersättare. Båda tjänsterna har en sysselsättningsgrad på 100% och du kommer att arbeta vardagar under kontorstid med flexavtal. Vårt kontor är placerat i centrala Linköping.

Din arbetsplats
I Linköpings kommun är Leanlink förvaltningen som ger Linköpingsborna service inom stöd, vård och omsorg. Hos oss arbetar cirka 2500 tillsvidareanställda medarbetare som tillsammans med ett stort antal timavlönade vikarier skapar bra dagar för de vi är till för. Våra medarbetare återfinns i en bredd av verksamheter, bland annat på kommunens vårdboende, hemtjänst, gruppbostäder, daglig verksamhet, hemsjukvård och rehabilitering. Vår verksamhet växer samtidigt som vi har en stor utmaning i att attrahera, rekrytera och behålla medarbetare inom stöd, vård och omsorg. 

För att bättre möta behovet hos våra brukare, medarbetare och chefer har vi under våren 2023 startat  enheten BAS (Bemanning, Administration och Schemaläggning). Enheten består av två delar, Planeringsservice som ansvarar för lönehantering och schemaläggning av de tillsvidareanställda, samt Bemanningsservice som ansvarar för de timavlönade vikarierna och att tillsätta oplanerad frånvaro. 

Du som söker
Du som söker har en godkänd och avslutad utbildning på gymnasienivå. Har du även en eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi eller annan för tjänsten relevant utbildning så ser vi det som meriterande men det är inget krav. 

Vi söker dig som vill vara med i uppbyggnaden av Leanlinks nya bemanningsenhet. Det är en stor satsning inom förvaltningen och du som söker är motiverad att vara med på denna resa. Du som söker har en god administrativ förmåga och är noggrann i ditt arbete. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha erfarenhet av att ha arbetat med löner och/eller schemaläggning eller nyligen slutfört en utbildning inom området. Har du erfarenhet av att arbeta i ett större personal- eller lönesystem ses det som meriterande, inom enheten används Heroma. 

Vi söker dig som arbetar bra med andra människor och kan relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. I stressade eller pressade situationer är du lugn, stabil och kontrollerad. Du har en förmåga att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.

I ditt arbete är du tydlig och kommunikativ och säkerhetsställer att budskap når fram samt att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du har en förmåga att påminna och följa upp. I ditt arbete handlar du i enlighet med fattade beslut och relevanta styrdokument. Du har en förmåga att ta upp kritik endast i de korrekta sammanhang eller direkt med berörda parter eller överordnad. Därtill har du en förmåga att uttrycka en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och/eller organisationen.

Vi ser att du som söker tillför entusiasm, energi och lust i arbetet. Du skapar delaktighet och samsyn kring verksamheten och kan påverka såväl inriktning av diskussioner som andra personers motivation. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv där du skiljer på det personliga och det professionella. Du har förmågan att förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen och du känner en stolthet till ditt jobb. 

Varmt välkommen med din ansökan!

I urvalsprocessen kan tester användas som ett komplement till din ansökan.

 

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 2

Ref. nr: 11898

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2023
  • Ansök senast: 4 oktober 2023

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024