Bemanningsadministratör till bemanningsenheten

Bemanningsadministratör till bemanningsenheten

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stads Förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 390 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 8 000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla förskolan utifrån våra gemensamma inriktningar:

- Förskolan lägger grunden för barnens fortsatta utbildning
- En rolig trygg och lärorik förskola för alla barn
- Vi utvecklar förskolan tillsammans
- Vi satsar mer där det behövs mest

Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg.

Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad

ARBETSUPPGIFTER
Är du driven och ser utmaningar som möjlighet till utveckling? Vi söker nu en bemanningsadministratör till vår bemanningsenhet.

Den 1 oktober 2019 startade Förskoleförvaltningen och Grundskoleförvaltningen en gemensam bemanningsenhet med uppdrag mot både förskola och grundskola. Vår målsättning är en nyskapande och professionell verksamhet med kunden i fokus. I bemanningsenheten arbetar två enhetschefer tillsammans med HR-specialister och bemanningsadministratörer. Du ingår i första hand i ett team mot ett utbildningsområde, i nära samarbete med HR-specialist och rekryteringsenheten.

I rollen som bemanningsadministratör kommer din främsta uppgift vara att tillsätta beställningar för korttidsfrånvaro i Time Care Pool samt vikariat upp till 6 månader. Du ansvarar för telefonservice mot beställare och timavlönade samt hanterar administration i Personec för timavlönade.

I ditt arbete får du möjlighet att tillsammans med kollegor och i arbetsgrupper utveckla olika processer på enheten. Du arbetar med systematiskt kvalitetsutvecklingsarbete som exempelvis uppföljning och samverkan med de verksamheter vi är till för.

Vi arbetar i trevliga lokaler på Gamlestads torg som du lätt når med buss och spårvagn. På vårt kontor arbetar vi utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt vilket ger större frihet att välja arbetsutrymme utifrån arbetsuppgifternas syfte.

För att möta våra beställares behov är arbetstiderna oftast kl. 06.30- 15.00.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, minst två år erfarenhet av administrativt arbete samt dokumenterad erfarenhet av bemanningsplanering eller liknande arbetsuppgifter. Du förväntas ha dokumenterad god kunskap om avtal och andra styrdokument för bemanningsområdet.

Det är meriterande om du har erfarenhet från förskola/grundskola samt är van att arbeta i Time Care Pool och Personec.

Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och samarbetsinriktad. Du är driven och arbetar gärna i ett högt tempo då vi varje dag har höga krav på leverans både när det gäller kvalitet och kvantitet. Som person bidrar du med positiv energi, inger förtroende och har en vilja att vara med och utveckla bemanningsenheten.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024