OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra.
På Bemanningsenheten arbetar vi som chefsstöd, med schemaplanering, lång- och korttidsfrånvaro. Vi stöttar verksamheterna i rekryteringar av timavlönade, vikariat och tillsvidaretjänster.
I Bromölla kommun har vi heltid som norm och arbetar aktivt med samplanering mellan arbetsplatser på ett resurseffektivt sätt med syfte att öka kvaliteten och kontinuiteten för våra medborgare i samtliga verksamheter.
De verksamheter som omfattas av stöd från Bemanningsenheten är i dagsläget Vård och Omsorg, Förskole verksamheterna, Omsorg och funktionsnedsättning samt Måltidsservice.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet består i huvudsak av att boka personalresurser till verksamheternas behov vid akut korttidsfrånvaro, och arbetstoppar, utifrån beställningar som verksamheterna lägger i bemanningssystemet TimeCare Pool.
Arbetet innebär mycket telefonkontakt med timavlönade, administratörer/samordnare, chefer och övriga intressenter. Du ska på ett effektivt och noggrant sätt se till att verksamheterna får sin frånvaro täckt och även administrationen som blir i samband med varje bokning.
I uppdraget ingår att följa upp tillgänglighet och frånvaro, statistik och att ha daglig koll på loggar och inställningar i systemet. Du utbildar fortlöpande nya medarbetare i systemet Timecare Pool.
I uppdraget arbetar du främst i systemen TimeCare Pool, Multi access och Visma Personec .
Vi värnar om samarbetet med våra verksamheter och förväntar oss att arbetet utförs med ett professionellt bemötande och med en hög servicenivå i alla situationer, där ett lösningsfokuserat förhållningsätt är grunden.
Arbetstiden är vardagar kl 06.30-13.30.
Tjänsten är ett vikariat på 4 månader med möjlighet till förlängning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, eller förvärvad erfarenhet av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av att ha arbetat med och ansvarat för bemanning operativt, gärna inom offentlig sektor.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Timecare systemen och Visma Personec. utifrån rollen som bemanningsadministratör. Vi ser gärna att du har kunskaper i de lagar som styr vår verksamhet som tex arbetstidslagen, semesterlagen etc.
Vi vill att du är en duktig organisatör och ser logistiken i varje verksamhet övergripande. Verksamheten är kundorienterad och kräver hög stresstålighet, då arbetet periodvis sker under tidspress. Rollen kräver även god samarbetsförmåga med kollegor samt en god struktur. Arbetet kräver god kunskap i svenska språket i både tal och skrift.
Då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi kallar löpande till intervjuer vilket kan leda till att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med ansökan!
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.