OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.
Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor Stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, kansli, kommunikation, fastighet och måltid. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta och effektivisera för verksamheterna.
Personalfunktionen är en stödfunktion som genom ett konsultativt arbetssätt stöttar chefer i personalarbetet med både operativa och strategiska personalfrågor. Bemanningsenhet sorteras organisatoriskt under personalfunktionen.
Vi arbetar som en central kommunövergripande bemanningsenhet som har uppdraget att organisera kommunens vikarieanskaffning mer effektivt utifrån standardisering, kvalitetssäkring och bättre resursutnyttjande. Bemanningsenheten stöttar kommunens verksamheter med korttidbemanning och rekryteringsadministration.
Är du en ansvarstagande administratör som trivs med variation i arbetet? Motiveras du av att arbeta i en stöttande funktion för att driva verksamheten framåt? Då en av våra kollegor går vidare för nya uppdrag behöver vi stärka upp vårt härliga team och söker dig med positiv energi och som trivs med att vara en del av ett team och att arbeta med en bredd av arbetsuppgifter.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Bemanningsadministratör på Bemanningsenheten krävs det att du har en förmåga att skapa struktur för att säkerställa kvalité och effektivitet i ditt arbete. Vidare trivs du med en variation i arbetet och du tar tag i uppgifter som du ser behövs göras för att komma vidare i ditt arbete och för att hjälpa andra.
Arbetet består i huvudsak av att boka vikarier till verksamhetens behov utifrån beställningar i TimeCarePool. Arbetet innebär mycket kontakt med vikarier, samordnare, chefer och övriga intressenter. Att på ett effektivt och noggrant sätt tillse att verksamheterna får sitt vikariebehov täckt och administration i samband med förfarandet.
I tjänsten ingår att löpande arbeta och ansvara för rekrytering av timvikarier till verksamheterna som Bemanningsenheten är stöd till så som att utifrån annons göra urval, kalla på intervju, hålla gruppintervjuer, referenstagning och all förekommande administration i samband med förfarandet. I tjänsten kan det även bli aktuellt med andra administrativa arbetsuppgifter.
I uppdraget arbetar du främst i systemen TimeCare Pool, Winlas, Självservice/HR (fd Personec) och Visma Recruit.
Rollen innebär att man är Bemanningsenhetens ansikte utåt för kommunens verksamheter inom vikarieanskaffning. Arbetet utförs med ett professionellt bemötande och med en hög servicenivå i alla situationer. Verksamheten är kundorienterad och kräver hög stresstålighet, då arbetet periodvis sker under tidspress. Rollen kräver även god samarbetsförmåga med kollegor samt en god struktur. Vi söker dig som vill arbeta med att digitalisera processer och som har en systemförståelse, för att vara med och skapa och driva en effektiv bemanningsenhet.
Planerade intervjudagar är 21/10 samt 22/10.
KVALIFIKATIONER
Krav för denna tjänst är:
• Eftergymnasial utbildning inom personalområde eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av att ha arbetat med och ansvarat för bemanning och/eller rekrytering operativt.
• Avslutad gymnasieexamen.
• Arbetet kräver god kunskap i svenska språket i både tal och skrift.
Meriterande:
• Erfarenhet av att ha arbetat i programmen TimeCarePool, Winlas och Självservice/HR (fd Personec) utifrån rollen som bemanningsplanerare eller systemadministratör
• Kunskaper i ATL.
• Tidigare arbetat på en bemanningsenhet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Varmt välkommen med din ansökan!