Bemanningsadministratör till bemanningsenheten funktionsstöd, sydväst

Bemanningsadministratör till bemanningsenheten funktionsstöd, sydväst

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en kompetent och självständig bemanningsadministratör till vårt team. Du kommer att arbeta på Bemanningsenheten tillhörande Funktionsstöd sydväst och vårt kontor är beläget på Nymilsgatan i Västra Frölunda.

Vi startade upp vår Bemanningsenhet i början av 2021 efter stadens omorganisation och vi som arbetar här kommer från olika delar av staden. Vi är ett glatt gäng som är måna om de verksamheter vi stöttar. Du kommer att tillhöra en intensiv verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och kan aktivt bidra till utveckling av vår enhet.

Bemanningsenheten ligger under HR i Förvaltningen för Funktionsstöd och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete. Vårt uppdrag är att tillsätta vikarier till våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande.

Som bemanningsadministratör på bemanningsenheten ansvarar du bland annat för att ta emot beställningar och fördela vikarier via IT-stödet Time Care Pool. Andra huvudsakliga arbetsuppgifter är hantering av löneadministration, administration av övertid och frånvaro. Du har dagligen kontakt med verksamheter och timavlönade vikarier för att på bästa sätt hitta bra lösningar för verksamhetens behov med kontinuitet i fokus.
Din arbetstid är måndag till fredag och mellan tiderna 06:30-15:00.

För att trivas och lyckas i din roll är det därför ett krav att du har erfarenhet av att arbeta som bemanningsplanerare sedan tidigare. Vi ser det meriterande om du har kunskaper fler av de i IT-system som används av Göteborgs Stad.


KVALIFIKATIONER
Systemvana - Krav
Att självständigt arbeta i Time Care Pool med de uppgifter som hör rollen till.

Systemvana - Meriterande
Du har kunskaper i Personec och Time Care Planering.

Bemötande - Krav
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Samarbetsinriktad - Krav
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Självständig - Krav
Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

Strukturerad - Krav
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.



ÖVRIGT
Urval sker löpande så tveka därför inte att ansöka idag.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Skoladministratör, Byske rektorsområde

Skoladministratör, Byske rektorsområde

14 november 2024

Administratör

Administratör

13 november 2024