Bemanningsadministratör till bemanningsenheten funktionsstöd, Sydväst

Bemanningsadministratör till bemanningsenheten funktionsstöd, Sydväst

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Då en av våra nuvarande bemanningsadministratörer ska kompetensutvecklas och testa på en annan roll inom arbetsgruppen söker vi nu en kompetent och självständig bemanningsadministratör för ett 6 månaders vikariat med chans till förlängning!

Du kommer att arbeta på Bemanningsenheten tillhörande Funktionsstöd sydväst och vårt kontor är beläget på Nymilsgatan i Västra Frölunda.

Vi startade upp vår Bemanningsenhet i början av 2021 efter stadens omorganisation och vi som arbetar här kommer från olika delar av staden. Vi är ett glatt gäng som är måna om de verksamheter vi stöttar. Du kommer att tillhöra en intensiv verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och kan aktivt bidra till utveckling av vår enhet.

Bemanningsenheten ligger under HR i Förvaltningen för Funktionsstöd och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete. Vårt uppdrag är att tillsätta vikarier till våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande.

Som bemanningsadministratör på bemanningsenheten ansvarar du bland annat för att ta emot beställningar och fördela vikarier via IT-stödet TimeCare Pool. Andra huvudsakliga arbetsuppgifter är hantering av löneadministration, administration av övertid och frånvaro. Du har dagligen kontakt med verksamheter och timavlönade vikarier för att på bästa sätt hitta bra lösningar för verksamhetens behov med kontinuitet i fokus.

Din arbetstid är måndag till fredag och mellan tiderna 06:30-15:00 och vi har kontor på Nymilsgatan.

KVALIFIKATIONER
Du som söker får gärna ha en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, offentlig förvaltning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du ska vara bekväm med att prata i telefon och ha regelbunden kontakt med vikarier och verksamheterna vi stöttar. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att ha arbetat som administratör eller samordnare i en serviceinriktad verksamhet. Då vi arbetar i IT-systemen: TimeCare-systemen (Pool/Planering/MA), Personec och Excel är det därför meriterande för tjänsten om du har kunskap inom något/några av dessa system.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.

Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.



ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. De sökande som uppfyller kraven kommer få testen skickat till uppgiven e-post. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.

Intervjuer för denna tjänst kan komma att hållas digitalt.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024