Bemanningsadministratör till LSS Funktionsstöd

Bemanningsadministratör till LSS Funktionsstöd

Arbetsbeskrivning

Om Leanlink
Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här arbetar vi med verksamhet inom områdena stöd, vård, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för.

Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se

Om arbetsplatsen
LSS Funktionsstöd inom Leanlink erbjuder på omsorgsnämndens uppdrag verksamheter enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. LSS Funktionsstöd ansvarar för grupp- och servicebostäder, personlig assistans, korttidsavlösning, kultur- och fritidsverksamhet samt anhörigvård. Vi har även sjuksköterskor som är inriktade mot kommunens LSS boenden. Genom våra cirka 550 medarbetare erbjuder vi verksamhet med god kvalitet där vi utgår från vår gemensamma värdegrund vilket tillförsäkrar brukaren/kunden goda levnadsvillkor.

Ta chansen att skapa bra dagar tillsammans med oss nu när vi söker en ny kollega till vårt Bemanningscentrum på Hertig Karlsgatan i Linköping!

Arbetsbeskrivning
Att arbeta som bemanningsadministratör innebär att samordna och effektivisera LSS Funktionsstöds vikariehantering på våra 90 arbetsplatser. Du säkerställer att korttidsfrånvaro i verksamheterna bemannas och har en aktiv uppföljning av våra timavlönade som bland annat innebär relationsskapande möten. Du ansvarar samtidigt för lönehantering och administration kring de timavlönades anställningar samt är behjälplig i central schemaläggning. Tjänsten innebär också att underhålla, utveckla och supporta vårt datasystem. Som anställd på Bemanningscentrum kommer du framför allt arbeta i dessa system:


• Heroma person & lönehantering
• Timecare pool
• Timecare planering 
• Trio agent
• Es-maker

Bemanningscentrums öppettider är: 6:30-18:00 vardagar samt 6:30-16:00 helger och röda dagar. Arbetstiden är förlagd till vardagar samt varannan helg. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom administration eller har motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med bemanning, lönehantering, digitala arbetssätt samt erfarenhet av att underhålla och utveckla datasystem.

Då tjänsten innefattar mycket dokumentation och kundkontakter behöver du behärska svenska språket i tal och skrift. B-körkort är önskvärt då besök i LSS Funktionsstöds kärnverksamheter sker med regelbundenhet.

Till denna tjänst behöver vi dig som trivs med ett serviceinriktat arbetssätt där intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och att anstränga sig för att leverera lösningar är centralt. I kombination med detta är lojalitet en viktig kompetens då vi vill att du har en positiv attityd till ditt arbete och organisationen och handlar i enlighet med fattade beslut och relevanta styrdokument.

Du har förmåga att fatta snabba beslut och agera utifrån dessa, trots begränsad information eller svåra omständigheter, har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och kan se möjligheter i förändringar. Vidare behöver du vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer så att du då fokuserar på rätt saker samt är uthållig nog att förbli motiverad och effektiv trots detta. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter, både i det egna teamet och kunder i kärnverksamheterna förutsätter tjänsten även att du har bra samarbetsförmåga där du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

I urvalsprocessen använder vi videofrågor och personlighetstester för att få en bättre bild av vem du är.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas 

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 6221 


Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2021
  • Ansök senast: 24 januari 2021

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024