Bemanningsadministratör till LSS Funktionsstöd

Bemanningsadministratör till LSS Funktionsstöd

Arbetsbeskrivning

Om Leanlink
Leanlink är förvaltningen i Linköpings kommun som arbetar med verksamhet inom stöd, vård, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Det gör vi tillsammans med våra medarbetare där vårt mål är att skapa bra dagar tillsammans med dem vi är till för samt till att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är med och skapar samt utvecklar en god kvalitet och professionalitet för våra omsorgstagare, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för de Linköpingsbor som behöver oss nu men också för dem som kommer att behöva oss i framtiden.

Se mer om Leanlink och vårt arbete i Leanlinks informationsfilm. Om arbetsplatsen
LSS Funktionsstöd inom Leanlink erbjuder på omsorgsnämndens uppdrag verksamheter enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. LSS Funktionsstöd ansvarar för grupp- och servicebostäder, personlig assistans, korttidsavlösning, kultur- och fritidsverksamhet samt anhörigvård. Vi har även sjuksköterskor som är inriktade mot kommunens LSS boenden. Genom våra cirka 550 medarbetare erbjuder vi verksamhet med god kvalitet där vi utgår från vår gemensamma värdegrund vilket tillförsäkrar brukaren/kunden goda levnadsvillkor.

Ta chansen att skapa bra dagar tillsammans med oss nu när vi söker två nya kollegor till vårt Bemanningscentrum på Hertig Karlsgatan i Linköping!

Arbetsbeskrivning
Att arbeta som bemanningsadministratör innebär att samordna och effektivisera LSS Funktionsstöds vikariehantering på våra 90 arbetsplatser. Du säkerställer att korttidsfrånvaro i verksamheterna bemannas och har en aktiv uppföljning av våra timavlönade som bland annat innebär relationsskapande möten. Du ansvarar samtidigt för lönehantering och administration kring de timavlönades anställningar. Tjänsterna innebär också att underhålla, utveckla och supporta vårt datasystem. Som anställd på Bemanningscentrum kommer du framför allt arbeta i dessa system:


• Heroma person & lönehantering
• Timecare pool
• Timecare planering 
• Trio agent

Bemanningscentrums öppettider är: 6:30-18:00 vardagar samt 6:30-16:00 helger och röda dagar. Arbetstiden är förlagd till vardagar samt varannan helg. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom administration eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med bemanning, lönehantering, kundservice, digitala arbetssätt samt erfarenhet av att underhålla och utveckla datasystem.

Då tjänsten innefattar mycket dokumentation och kundkontakter behöver du behärska svenska språket i tal och skrift. B-körkort är önskvärt då besök i LSS Funktionsstöds kärnverksamheter sker med regelbundenhet.

Till denna tjänst behöver vi dig som trivs med ett serviceinriktat arbetssätt där intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och att anstränga sig för att leverera lösningar är centralt. I kombination med detta är lojalitet en viktig kompetens då vi vill att du har en positiv attityd till ditt arbete och organisationen och handlar i enlighet med fattade beslut och relevanta styrdokument.

Du har förmåga att fatta snabba beslut och agera utifrån dessa, trots begränsad information eller svåra omständigheter, har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och kan se möjligheter i förändringar. Vidare behöver du vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer så att du då fokuserar på rätt saker samt är uthållig nog att förbli motiverad och effektiv trots detta. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter, både i det egna teamet och kunder i kärnverksamheterna förutsätter tjänsten även att du har bra samarbetsförmåga där du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

I urvalsprocessen använder vi videofrågor och personlighetstester för att få en bättre bild av vem du är.

Inget personligt brev i din ansökan
Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas 

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 2

Ref. nr: 7770 
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024