OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Stads förskoleförvaltning omfattar cirka 390 kommunala förskolor och 179 fristående förskolor med cirka 30 000 barn. Förvaltningen har ca 6 000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla förskolan utifrån våra gemensamma inriktningar:
Förskolan lägger grunden för barnens fortsatta utbildning
En rolig trygg och lärorik förskola för alla barn
Vi utvecklar förskolan tillsammans
Vi satsar mer där det behövs mest
ARBETSUPPGIFTER
Är du driven och ser utmaningar som möjlighet till utveckling?
Förskoleförvaltningens HR-avdelning består av 95 medarbetare som är indelade i enheterna HR-partner, rekrytering, bemanning, arbetsmarknad och kompetensförsörjning.
Den 1 oktober 2019 startade Förskoleförvaltningen och Grundskoleförvaltningen en ny bemanningsenhet med uppdrag mot både förskola och grundskola. I bemanningsenheten arbetar två enhetschef tillsammans med HR-specialister och bemanningsadministratörer. Vår målsättning är en nyskapande och professionell verksamhet med kunden i fokus.
Som bemanningsadministratör kommer din främsta uppgift vara att tillsätta beställningar för korttidsfrånvaro i Time Care Pool samt vikariat upp till 6 månader. Vi erbjuder även telefonservice mot beställare och timavlönade samt hanterar administration i Personec för timavlönade såsom frånvaro, debiteringsunderlag, lösenordshantering.
I din roll ingår även systematiskt kvalitetsutvecklingsarbete som exempelvis introduktion och utbildning för våra timavlönade, uppföljning och samverkan med de verksamheter vi är till för.
Du får möjlighet att tillsammans med kollegor och i arbetsgrupper utveckla olika processer på enheten. Aktuellt just nu är en arbetsgrupp som ansvarar för att utveckla en digital introduktion och plattform för nya medarbetare i bemanningsenheten.
Du ingår i första hand i ett team mot ett utbildningsområde, i nära samarbete med HR-specialist och rekryteringsenheten.
Vi är samlade i nya lokaler på Gamlestads torg. Vi arbetar utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt vilket ger större frihet att välja arbetsutrymme utifrån arbetsuppgifternas syfte.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, minst ett års erfarenhet både av administrativt arbete samt erfarenhet av arbete på en bemanningsenhet med motsvarande arbetsuppgifter. Du förväntas ha god kunskap om avtal och andra styrdokument för bemanningsområdet.
Det är meriterande om du har erfarenhet från förskola/grundskola samt är van att arbeta i Time Care Pool och Personec.
Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och samarbetsinriktad. Du är driven och arbetar gärna i ett högt tempo då vi varje dag har höga krav på leverans både när det gäller kvalitet och kvantitet.
Du som person bidrar med positiv energi, inger förtroende och har en vilja att vara med och utveckla bemanningsenheten samt kommer med förslag.
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.