Bemanningsansvarig

Bemanningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Fri Assistans är ett företag som bedriver personlig assistans enligt LSS. Vi har 23 kunder runt om i Stockholms län och ca 200 anställda personliga assistenter. Våra kunder har vitt skilda behov och ingen arbetsplats är den andra lik. Vår verksamhet bedrivs dygnet runt och en stor del av vårt uppdrag är att se till att kunderna har en fungerande bemanning.
 
Vi söker nu en person som vill förstärka vår verksamhet och arbeta som bemanningsansvarig på kvällar och helger. Det innebär att du tar emot samtal med inkommande frånvaroanmälningar och andra ärenden som inte kan vänta till kontorets öppettider samt att du självständigt arbetar med att tillsätta vakanta pass med lämplig vikarie. Vi arbetar efter ett tydligt utarbetat system och du kommer att få ordentlig introduktion och lära dig allt du behöver innan du arbetar själv.
 
Du som söker tjänsten behöver ha en god känsla för service och tycka om att ha kontakt med många olika människor. Kommunikation sker via samtal, sms och mail så du behöver ha flytande svenska och vara bekväm med att uttrycka dig verbalt och i skrift. Du behöver också ha tålamod och klara av att hålla dig lugn även i pressande situationer. Vi ser det som en stor fördel om du har erfarenhet och/eller kunskap om personlig assistans. Har du dessutom arbetat med bemanning tidigare är det ett ytterligare plus.
 
Vi söker dig som kan arbeta ett pass per vecka till att börja med, samt gärna mer vid behov. Passen kommer att variera mellan dagtid och kvällstid. Arbetet kan oftast utföras på distans så att du kan arbeta hemifrån eller på den plats du själv väljer, vi ser det dock som en fördel om du även kan komma in och arbeta på kontoret ibland. Det brukar vara lärorikt och givande att se hur kollegor arbetar och få möjlighet att diskutera arbetet. Tjänsten passar dig som har en annan huvudsyssla men vill ha en extra inkomst och bredda dina kunskaper inom HR-området. Om du kan och vill arbeta mer under sommaren är det också uppskattat.
 
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Alexandra via mail: alexandra@friassistans.se
 
Varmt välkommen med din ansökan! Skriv i din ansökan vad du arbetat med tidigare och varför du tror att du skulle passa för den här tjänsten. Uppge också om du har erfarenhet av assistansyrket eller har annan kunskap/erfarenhet av branschen.


Fri Assistans är ett företag som bedriver personlig assistans med fokus på Stockholms län. Vi har varit verksamma sedan 2016 och har idag 23 kunder och ca 200 anställda. Vårt arbete präglas av en strävan efter att både uppdragsgivare och anställda ska trivas lika bra hos oss och därför har vi vi har tät kontakt med våra kunder och assistenter och anpassar stödet efter vad som behövs på varje arbetsplats. Vi har kollektivavtal genom Fremia/Kommunal och lägger stor vikt vid att säkerställa att våra anställda har en trygg och bra arbetsplats med schyssta anställningsvillkor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fri Assistans Sthlm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024