OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akutkliniken ingår i Närsjukvården i centrala Östergötland och är ledande inom svensk akutsjukvård. Vi har cirka 200 anställda inklusive egen läkarbemanning. Vi arbetar med akutsjukvård och utreder och behandlar cirka 58 000 patienter per år, varav drygt 20 procent läggs in på sjukhuset för fortsatt vård. Vår ambition är att med hög medicinsk kompetens samt med empati och respekt för den enskilda patienten erbjuda bästa akuta omhändertagande. Akutklinikens medarbetare har stort engagemang i att utveckla dagens akutsjukvård och arbetar intensivt för att ge ett säkert och värdigt omhändertagande av den akut sjuka patienten.
Vårt sekretariat är en enhet inom kliniken med cirka 25-30 medarbetare som arbetar dygnet runt och väldigt tätt tillsammans med övriga medarbetare på kliniken. Lag- och teamarbete där alla professioner är engagerade är någonting vi värdesätter högt på akutkliniken. Vi utvecklar ständigt våra arbetssätt och våra medarbetare inom sekretariatet är en självklar del av detta arbete. Då vår nuvarande bemanningsansvariga går vidare till annat uppdrag inom Region Östergötland söker vi nu dig med energi och driv att utveckla och jobba tillsammans med oss!
Arbetsbeskrivning
Som bemanningsansvarig kommer du att
• ansvara och genomföra schemaläggning och godkännande av ledigheter på både kort och lång sikt
• ansvara och arbeta med personaladministrativt arbete i Heroma och Tessa
• ansvara för personalplanering och den dagliga bemanningen
• akutrekrytera på dagsnivå
• ingå i akutklinikens stabsgrupp
• ha en viktig roll i att ansvara och planera för introduktion av ny personal
• att vara enhetschef behjälplig vid bland annat rekrytering, planering av utbildningar och arbetsplatsträffar
• administrera fakturor i Unit4
• initiera medarbetarnas utbildningsbehov, fortbildning på kort och lång sikt
• arbeta tätt tillsammans med enhetschef som har personal och ekonomiansvar för sekretariatet
• ingå i olika utvecklingsprojekt
• ansvara för och hålla i morgonmöten för medarbetare
Som bemanningsansvarig är du en förebild och du medverkar till ett positivt förhållningssätt inom gruppen.
Utbildning och erfarenhet
Du som söker har gymnasieexamen och vi ser gärna att du också har en efter gymnasial utbildning så som högskola eller universitet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha jobbat inom sjukvårdsverksamhet och har erfarenhet från schemaläggning, bemanning och personalplanering. Har du ledaregenskaper och erfarenhet av ledarskap är det meriterande. Då vi jobbar med olika IT-stöd får du gärna ha intresse och erfarenhet av sådana som används både inom och utanför sjukvården liksom Excel och liknande IT-verktyg. Goda datakunskaper är alltså ett grundkrav. Har du också erfarenhet från Heroma och Tessa är det till en stor fördel.
Personliga egenskaper
Vi erbjuder dig att jobba i en verksamhet med högt tempo och en spännande miljö, vilket kräver att du är flexibel och har förmågan att fatta snabba beslut när verksamheten så behöver. Du tar ansvar för dina uppgifter på ett strukturerat och konstruktivt sätt samt motiveras av utmaningar där du får samarbeta med andra. I yrkesmässiga sammanhang är du socialt aktiv och utåtriktad. Du vill utveckla verksamheten och du ska drivas av att arbeta mot tydliga mål. Med förändringar ser du möjligheter och du arbetar uthålligt för att nå önskat resultat. Arbetet kräver att du har en god förmåga att kommunicera. Som person är du trygg, stabil och kan skilja på det privata och personliga. Personlig lämplighet kommer att värderas högt vid tillsättning av tjänsten.
Anställning och information
Anställningen innebär en tillsvidaretjänst och vi tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på 100 % och dagtid och i första hand måndag till fredag.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Mari Gustafsson, 010-103 66 79, Mari.Gustafsson@regionostergotland.se
Facklig företrädare för:
Vision är Linnea Hallberg, linnea.hallberg@regionostergotland.se och
Birgitta Häll, birgitta.hall@regionostergotland.se
Kommunal är Anders Trygg, anders.trygg@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är 16 juli 2021. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20211064.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48