OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana!
Om tjänsten
Vi söker nu en bemanningsansvarig till vårt kontor i Örebro! Som bemanningsansvarig ansvarar du för bemanning av personliga assistenter i Örebro, Östergötland och Värmland. Du kommer att ingå i ett team tillsammans med tre andra rekrytering- och bemanningsansvariga. Ni samarbetar med våra Uppdragschefer som ansvarar för att samordna personlig assistans hos våra kunder.
Din huvuduppgift är att lösa bemanningen av personliga assistenter hos våra kunder och det kan handla om att sjukdom eller annan hastig frånvaro inträffar. Du kommer också att arbeta aktivt med distriktets vikariepooler samt hjälpa dina kollegor med visst rekryteringsarbete. Dina dagliga arbetsuppgifter innebär självständigt arbete och du har kontakt med våra personliga assistenter, kunder, deras anhöriga eller arbetsledare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Vem är du?
Vi söker dig som gillar att ge service och kan hitta lösningar på det mesta. Att vara serviceminded och ha kundfokus är en självklarhet då du kommer att ha mycket kontakt med våra kunder och personliga assistenter.
Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga, samtidigt som du tar stort eget ansvar.
Du kommer att ha många bemanningar på gång samtidig och periodvis kommer det vara hög belastning, vilket ställer höga krav på flexibilitet, stresstålighet och engagemang. Vi ser att du kan hantera arbete under tidspress och trivs med att din plan för dagen ständigt behöver ändras.
Vidare är du en duktig administratör och har ett strukturerat arbetssätt samt erfarenhet av att arbeta i datasystem. Erfarenhet inom assistans, hemtjänst eller annat serviceyrke ser vi som meriterande.
På Humana förväntar vi oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett gott arbetsklimat.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande. Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult