Bemanningsansvarig internt till Maxkompetens i Halmstad

Arbetsbeskrivning

Maxkompetens Sverige AB

Dina arbetsuppgifter
Vi på Maxkompetens söker nu en bemannings- och rekryteringsansvarig för ett föräldravikariat på ca ett år till vårt regionkontor i Halmstad.

Vi söker en driven och engagerad bemannings- och rekryteringsansvarig som gärna har erfarenhet från bemanningsbranschen.
Tjänsten som bemannings- och rekryteringsansvarig innefattar ett helhetsansvar för presentation av kandidater för våra kunder samt vara en länk mellan kund och konsult.
Tjänsten innefattar även personalansvar för våra konsulter.

Du kommer att vara stationerad på kontoret i Halmstad men då Skåne även ingår i vårt säljdistrikt så förekommer dagsresor till vårt kontor i Malmö där du kommer att träffa kandidater och hålla intervjuer.

Arbetsuppgifterna består av att upprätta kravprofiler, ansvara för annonsering och urval av ansökningar.
Du kommer att genomföra intervjuer, göra bedömningar utifrån kravprofiler samt ansvara för referenstagning.
Du kommer vara konsultansvarig vilket innebär bemanningsansvar, uppföljning av konsulter och deras uppdrag samt personaladministration.
En gång per vecka besöker du våra konsulter och kunder för att säkerställa högsta kvalité i vårt uppdrag.

Vi arbetar strukturerat och mot tydligt uppsatta mål. Vi vill att just du är den som tar ansvaret för våra konsulter och att de får känslan av att Maxkompetens som arbetsgivare är attraktiv och en naturlig karriärspartner.

Hos en av våra största kunder har vi dagligen bemanningsjour, vilket innebär att du ska kunna ta emot eventuella sjukanmälningar via sms på både morgon och kväll.
I dina arbetsuppgifter kommer du också få arbeta med nykundsbearbetning och bokning av kundmöten därför ser vi att du är social och tycker om att prata i telefon. Tidigare erfarenhet är meriterande.

Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet från bemanningsbranschen.
Du trivs med att arbeta i en händelserik miljö och har ett stort intresse för bemanning och rekrytering. Du kommer att arbeta med både yrkesarbetaravtal och tjänstemannaavtal, därför är det meriterande om du har kännedom kring Bemanningsavtalet för såväl tjänstemän som yrkesarbetare.

För att trivas hos oss är det viktigt att du har entreprenörsanda, känsla för service och ett affärstänk. Du har en positiv inställning samt en vilja att lära och utvecklas. Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt är organiserad i ditt arbetssätt.
Stundtals kan tempot vara högt med detta är inget problem för dig då du är stresstålig.
Din roll liknar ofta "spindeln i nätet" där du i nära samarbete med våra säljare säkerställer att våra kunder upplever högsta kvalitet.

Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Start: 13/1 2014

Lön: Fast lön + provision

Välkommen med din ansökan till www.maxkompetens.se

Om oss
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 2 december 2013

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024